nillesuMedlem sedan okt. 20103 inlägg
Hejsan, är för tillfället lite irreterad
wordpress hade inte tillräckligt med phputrymme, och efter lite research förstod jag att det var servern/webbhotellet som bara tilldelade 24MB(web10)
och grejen är med j*vla web10, att om man ska ha mer phplimit, måste man uppgradera paket, vilket resulterar i en ökad månadskostnad på 225%.
känner mig som en idiot som valt detta webbhotell. men men..
Så mig fråga är:
Finns det på nåt sätt man kan minimera phptrafiken? jag har för tillfället inga plugins, har ett eget komprimerat mailscript som tar lite plats, och har väl bara några få phpkopplingar på sidorna.
det är inte mycket som krävs för att jag ska kunna köra det nödvändiga, men jag behöver banta på nåt sätt (och ja, jag ska byta webbhotell snart)
mvh Nicklas
web00132Medlem sedan maj 2001822 inlägg
Hade samma problem med ngn kund som hade web10 men jag har för mig att det gick att köpa till mer minne ganska billigt separat från dem, alltså utan att uppgradera hela kontot?
Wordpress kräver ju en del minne, kanske går att komma runt dock, googla 'Wordpress memory limit'. T ex:
http://www.modernstreet.com/wordpress/try-these-tips-if-your-wordpress-memory-gets-exhausted/
nillesuMedlem sedan okt. 20103 inlägg
Att köpa minne separat hoppas jag på, men dom är väl inte kvickast i världen med deras mailsupport(tele finns inte)
sen det du pekar på handlar om att modifiera wordpress phplimit, spelar alltså ingen roll om servern har en limit. Det är mer om man kan avaktivera några speciella funktioner i wp som inte skadar wp-admin eller nåt
web00132Medlem sedan maj 2001822 inlägg
När jag köpte separat minne så gjorde jag det själv via deras kontrollpanel, var inte helt lätt att hitta men det gick då iaf.