bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Är det möjligt att få med anchors i HTTP_REFERER, eller finns det något annat man kan skriva för att få fram det?
Har testat:
HTTP_REFERER
QUERY_STRING
REQUEST_URI
och ingen skickar med #anchor. Kanske för att anchors inte skickas till servern?
Finns det något annat sätt som jag kan få tag i detta?
Jag har en sida som jag vill ha en tillbaka-knapp som länkas till den sida som man kom ifrån och eftersom sidan man kom ifrån hämtar sitt innehåll med anchors och ajax så blir det fel.
Tips?
triggar ett ajax call med din location.hash, men helst hade jag sett en hemsida som fungera helt utan ajax och sen om du har javascript aktiverat så ersätter du alla dina lokala a-element till #<url> och sen binder du ajax calls.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Tack för svaret. Det gör jag, fast bara för länkar markerade med rel="ajax". Kan man trixa till det här så att den reagerar på alla anrop som skickas i stället? Så att "?c=" blir "#"?
$('a[rel=ajax]').each(function() {
this.href = this.href.replace("?c=","#");
});
Edit/ Min nuvarande kod reagerar bara om jag på sidan klickar på en länk med relen, men om man går direkt in på sida.php?c=undersida så måste den ju göra om det till sida.php#undersida
Tack!
Bygg om ajax url:en från sida.php#undersida tillbaka till sida.php?c=undersida ?