Det är enklare om du skriver vilken sida du menar?
Många sidor har skydd mot ramsidor så att man inte kan länka in undersidor alt. man skickas till sitens "huvud"-ramsida om man försöker länka en undersida.
5 svar · 817 visningar · startad av eriks
Hej,
Jag använder en sida där jag ofta är inne på 5 specifika undersidor. Därför har jag gjort en väldigt enkel hjälpsida till mig själv, nämligen två frames där toppen är en meny med länkar till mina 5 undersidor jag ofta besöker. URLen på siten i fråga är alltid samma (https://www.url.com/mapp), så jag fick gå in i källkoden för att hitta URLen till de specifika undersidorna.
Nu till problemet: Siten har gjort någon uppdatering så att jag inte når mina undersidor genom min egna framesmeny utan att jag måste klicka på den länken som de har lagt upp (den riktiga länken). Väldigt störigt för mig, då det innebär en massa fler klick.
Kan jag på något sätt gå runt detta? Hur har de troligvis gjort för att hindra mig att göra detta, och varför?
Mvh Erik
Det är enklare om du skriver vilken sida du menar?
Många sidor har skydd mot ramsidor så att man inte kan länka in undersidor alt. man skickas till sitens "huvud"-ramsida om man försöker länka en undersida.
Dom har inte bara möblerat om i hierarkin så att sidorna du vill åt har nya sökvägar då?
Sidan ifråga är lösenordsskyddad så jag tror inte det hjälper så mycket att ange vilken den är...
Nix, sökvägarna är samma.
Hur gör man det här ramskydded då? Eller rättare sagt, kan jag komma runt det på något vis som inte tar mycket tid?
Tack!
Erik
Skyddet kan ligga både i Javascript och på serversidan.
Oavsett så kan du nog inte göra så mycket åt det. Eller man kan ju ladda in sidan via något serverskript som PHP eller ASP för att sedan manipulera innehållet innan det skickas till din webbläsare.
Okok, troligtvis ligger det på serversidan då. Några större ansträngningar för att manipulera innehållet kommer jag inte orka göra, men det är otroligt störigt eftersom siten inte har vettig navigering. Tackar för svar!