Finns det någon som lyckats med att installera Magento på Windows och som kan ge lite tips hur jag ska göra? Jag kommer bara till att databasen skapats men sedan blir det tvärstopp på installationen...
Förmodligen är det fel forum...
6 svar · 990 visningar · startad av tanten
Finns det någon som lyckats med att installera Magento på Windows och som kan ge lite tips hur jag ska göra? Jag kommer bara till att databasen skapats men sedan blir det tvärstopp på installationen...
Förmodligen är det fel forum...
Jag läste nyligen en guide till Magento installation, kika på:
http://net.tutsplus.com/tutorials/php/magento-for-designers-part-i/
I artikeln står bl.a. vilka krav magento ställer på webbservern.
Lycka till :)
Ja det var den artikeln som fick mig att vilja testa i Wamp, läst tidigare artiklar också som tar upp detta med Windows också http://net.tutsplus.com/articles/news/easy-e-commerce-with-magento/
Men efter två dagars försök med att ta mig igenom installationen utan att lyckas, så tänkte jag att det kanske fanns någon annan som kommit på lösningen.
Men tack ändå.
Okej... hmm. Får du något felmeddelande och hur långt i installationen kommer du?
Hej,
Jag kommer till configuration och kommer inte vidare till att skapa admin-kontot.
I phpmyadmin ser jag att alla tabellerna skapats.
Fixet man ska göra för lokal testserver har jag gjort.
Felmeddelandet jag får i FF är
"Firefox har upptäckt att servern dirigerar om förfrågan om den här platsen på ett sätt som omöjliggör ett slutförande."
I IE8 händer ingenting mer än att jag ser... webplatsen hittades... väntar på svar...
och rewrite_module är on.
Jag flyttade till dator med Window XP och testade och då gick installationen utan problem.
Varför Window 7 krånglade, vet jag inte... men får väl se det som löst nu
Jag exporterade drivrutinerna som behövs för magento,(php_mcrypt.dll, php_pdo.dll, php_curl.dll) från gamla datorn till den nya och sedan fungerade det. Så jag förmodar att någon av dem var korrupt,för nu fungerar det även på Win7 med wamp.