Tjena!
Nu är det såhär att jag skulle behöva hjälp med att fixa ett live system..
Och varje gång nån skickar ett live så skall det dras X antal krediter från personens konto.
Nån här på Webforum som kan hjälpa mig med det?
Live-System
8 svar · 885 visningar · startad av ShooBenkEe
Nån här på Webforum som kan hjälpa mig med det?
Förklara ditt problem lite mer ingående. Hur lång har du kommit? Vad är det du inte får till? Visa gärna lite kod på det du inte får till.
Har inte börjat än..
Utan jag behöver hjälp med att fixa ett live system.. :P
Det är ganska svårt att hjälpa till när man inte har något att utgå ifrån.
Ungefär som att be om hjälp att byta glödlampa på bilen utan att ens ha en bil :-/
Det är ganska svårt att hjälpa till när man inte har något att utgå ifrån.
Ungefär som att be om hjälp att byta glödlampa på bilen utan att ens ha en bil :-/
Alternativt att säga jag vill ha en bil, som drar bränsle när man kör.
Man frågar sig: Vill du köpa en bil som är färdigt fungerande? Eller vill du bygga en bil från grunden. :) Hur som haver...
Det behövs lite mer ingående info, stolpa upp kraven för dit "Live System", förutom att man skall kunna skicka ett live, och att varje utskick av live gör att krediter minskas.
Berätta lite mer om hur du tänkt att det skall fungera osv. Har du kunskaper själv att bygga det och behöver lite stöd och hjälp när du fastnar eller är du en fullständig novis i ämnet och är ute efter att någon skall bygga det åt?
Jag hade tänkt att live't syns i 20 sekunder eller tills nån annan har skickat ett live..
Och om det inte står något live i "live rutan" så ska det stå "Inga live finns."
Jag har läst din andra tråd och tillsammans med denna får jag känslan av att du har begränsade html / php kunskaper, har just börjat med detta men ska ändå ha en massa features på din sida. Jag föreslår att du drar i handbromsen & läser lite tutorials alternativt anställer en kompis som har mer djupgående kunskaper.
Jag har nu fixat ett live-system
Men jag skulle behöva hjälp med att fixa så att det dras en kredit per live meddelande som publiceras..
Kod kommer upp om så önskas..
Jag har nu fixat ett live-system
Men jag skulle behöva hjälp med att fixa så att det dras en kredit per live meddelande som publiceras..
Kod kommer upp om så önskas..
$kredit--;