filipbhMedlem sedan juli 2002402 inlägg
Hej...
Jag har suttit och försökt få nl2br att fungera som det ska i mail-taggen. Problemet är att det blir dubbla mellanrum av någon konstig anledning. Jag testade att maila till en Hotmail-adress istället och där fungerade det som det ska. Finns det någon lösning på det? Felet verkar alltså bero på den första mail-boxen.
Jag kan skicka med kod om det behövs men som sagt så är det inte koden i sig som är det främsta felet i och med att det fungerar i Hotmail.
fiddlerMedlem sedan juli 20022 464 inlägg
The_HulkMedlem sedan juni 20031 937 inlägg
Att det "fungerar" i hotmail betyder inte att det är rätt.
Är den andre mailboxen också webbaserad eller är det ett mejl-program på datorn?
Var blir det dubbla mellanrum?
Vad menar du med dubbla mellanrum, är det space eller radbrytningar?
filipbhMedlem sedan juli 2002402 inlägg
Givetvis måste det inte vara korrekt för det. Båda är webbaserade... De dubbla mellanrummen betyder ett extra radbryt. I och med att jag inte gör något annat än att skriva nl2br($texten) så tror jag ändå inte att det ligger i koden. Däremot kanske det går att lägga till en rad för att förhindra dubbla radbryt. Eventuellt det fiddler skickade, det har jag inte testat ännu.
$message = '<html><head>' . "\r\n";
$message .= "<style type='text/css'>body {font-family: Verdana; font-size: 10px; color: #606060; text-decoration: none} a {color: #000000; text-decoration: none} a:hover { color: #678AA9; text-decoration: underline}</style>";
$message .= "</head><body>";
$message .= nl2br($_POST['send_message']);
$message .= "</body></html>";
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$headers .= "From: " . $writer;