LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg Har ett problem med en ræknare som finns implementerat i en blogg som har blivit nerladdad. Helt pløtsligt slutar den fungera, alltså ræknaren har stoppat.
Det kan væl inte bero på kodningen? iochmed att den inte har pillats, vad kan orsaken vara?
Någon som kanske har upplevt samma problem någon gång? :x
ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg Du får gärna ge oss lite mer detaljer och kanske visa lite kod. Då är det mycket enklare att hjälpa dig.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Om PHP har blivit uppdaterat kan det mycket väl få räknaren att sluta. Som erciz säger, lite mer upplysningar + kod så ska vi nog lösa problemet.
LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg Tack før eran tid. Hær nedan ær koden.
<?php
/**
* Hit counter widget.
*
* Alexander Palmo <apalmo at bigevilbrain dot com>
*/
class CounterTotals extends Sidebar {
var $plugin;
/* ------ INITIALIZE ------ */
function CounterTotals () {
$this->plugin = 'CounterTotals';
$this->loadPrefs();
}
/* ------ GETTERS & SETTERS ------ */
function getTitle () {
return $GLOBALS[ 'lang_string' ][ 'counter_title' ];
}
function getContent () {
$str = stat_all();
return $str;
}
}
?>
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Det saknas en del kod, var har du koden för funktionen "stat_all"?
Har du kollat med ditt webbhotell om de har uppgraderat PHP?
LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg tja, jag har Loopia som webbhotell, stod följande:
Vår version av PHP är 5.2.5. PHP kan användas under både UNIX och Windows, dock rekommenderar vi varmt PHP under UNIX då vår installation av PHP är optimerad för UNIX samt att du under UNIX har tillgång till följande komponenter: bcmath, calendar, ctype, curl, date, dom, exif, filter, ftp, gd, gettext, hash, iconv, imap, json, libxml, mbstring, mcrypt, mysql, mysqli, openssl, pcre, pdo, posix, reflection, session, simplexml, tokenizer, xml, xmlreader, xmlwriter, zip och zlib.
jag kollade i inställningar och hade Windows som plattform, men har nu bytt till UNIX, kanske kan det vara en lösning på det hela?
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Du har inte visat koden för funktionen stat_all() som jag efterfrågade i mitt förra inlägg. Utan mer kod så är det omöjligt att hitta felet.