webForumDet fria alternativet

Fel vid uppladdning av filer större än 8mb.

PHP

4 svar · 498 visningar · startad av serious sam

Medlem sedan jan. 201017 inlägg
Frågan#1

Hej!
Vet att denna fråga har tagits upp många gånger men jag kan ändå inte lösa mitt problem.

Jag har en sida (styleye.se) som ligger hos imhosted.com. Jag har gjort ett eget cms där det finns en sida med ett formulär på som jag använder när jag laddar upp filer.
Min .htaccess-fil ser ut så här:

php_value upload_max_filesize 304572800
php_value post_max_size 314572800
php_value max_execution_time 2500
php_value max_input_time 2500

De har sagt att de startat om servern många gånger men jag får det fortfarande inte att fungera... Jag kan se att det är dessa inställningar som gäller genom att gå in på styleye.se/phpinfo.php men det krånglar ändå.

Vad kan det vara för fel?

Mycket tacksam för svar.
Samuel

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Det är inte alltid man kan override'a php-inställningar med .htaccess. Bättre om du laddar upp tyngre filer med FTP och länkar in i ditt CMS.

Problemet är att jag utvecklat ett CMS för kunder. Jag vill inte låta mina kunder som inte har några som helst programmerings- eller datorkunskaper behöva logga in (vill inte låta dem komma in heller) i FTPn.

Men det verkar ju som att mina inställningar i .htaccess verkligen är aktuella om man kollar på styleye.se/phpinfo.php..?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

serious sam skrev:

Men det verkar ju som att mina inställningar i .htaccess verkligen är aktuella om man kollar på styleye.se/phpinfo.php..?

Nej! Båda värdena var när jag kollade nu satta till 100M. Dessutom är upload_tmp_dir inte satt. Och utöver det tycker jag du bör sätta tiderna till minst det dubbla. (Utifall att det behövs)

Jag har nu satt filvärdena till 104857600 (100M) och satt tiderna till 3600 istället för 1800. Vad skulle du råda mig till att sätta för värde på upload_tmp_dir? Jag la till
php_value upload_tmp_dir /home/styleyes/
i .htaccess men det verkade inte göra någon skillnad. Är detta något jag kan ändra i min .htaccess-fil eller måste jag ta det med värden?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)