VixnorMedlem sedan okt. 200946 inlägg Har haft lite problem att ändra marginalrena då jag vill ändra det mitt i en text.
Och är tyvär inte allt för påläst när det gäller php men försöker med lite idéer som iofs funkar i html men inte i php.
<style>
body {
margin-left: 200px;
margin-right: 200px;
</style>
koden över vill jag få in endast i en del av texten, men som det ser ut nu blir det på all text
</head>
<body>
<div align="center">
<?php
$to = "hollidayclub@hotmail.com";
$from = $_POST["email"];
$subject = $_POST["subject"];
$name = $_POST["name"];
$message = $_POST["message"];
if (mail ($to, $subject, $message ,"From: $name <$from>"))
echo "
<p>Name: $name</p>
<p>Subject: $subject</p>
<p>Email: $from</p>
<p>Message:</p>
<p>$message</p>";
else
echo "Failed";
?>
</div>
</body>
Där det står
<p>Name: $name</p>
<p>Message:</p>
<p>$message</p>
vill jag att marginalerna på all text ska vara 100% bred förutom <p>$message</p> som jag vill ska ha en bredd på 400px (eller margin-left 200px & margin-right 200px som jag skrev ovan)
rhdfMedlem sedan okt. 2007447 inlägg Du verkar ha missat den lilla, emn ej obetydliga detaljen att PHP "genererar" just HTML
Så hur skulle du löst samma problem om det hade varit en statiskt html-sida?
den kod du visar skulle ju förvisso funka lika "dåligt" i ren htlm som den gör nu eftersom du sätter marginalen på body, inte på det du vill ha marginalen på, dvs din p-tagg runt $message
VixnorMedlem sedan okt. 200946 inlägg
rhdf skrev:
Du verkar ha missat den lilla, emn ej obetydliga detaljen att PHP "genererar" just HTML
Så hur skulle du löst samma problem om det hade varit en statiskt html-sida?
den kod du visar skulle ju förvisso funka lika "dåligt" i ren htlm som den gör nu eftersom du sätter marginalen på body, inte på det du vill ha marginalen på, dvs din p-tagg runt $message
<style>
#n00b{width:400px; margin: auto;..}
</style>
</head>
<body>
<div align="center">
<div id="newb"><p>Name: $name</p>
<p>Message:</p> </div>
<div id="n00b"> <p>$message</p> </div>
</div>
</body>
</html>
rhdfMedlem sedan okt. 2007447 inlägg Sedär, då är det ju bara att du ser till så att din php genererar exakt det där, eller ja, din div id="n00b" kan du ju ta bort och sätta det ID:t på din p-tagg istället, eller kanske ännu bättre att ha det som en klass, beroende på om du tänker återanvända den eller inte