kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg Hejsan!
nu är det så att jag behöver hjälp med att fixa ett pm system till mitt onlinespel..
https://www.tunez.netii.net
jag skulle vilja ha hjälp med att fixa så att man kan skicka och ta emot meddelanden..
finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig? , Skulle även behöva mysql koden så man kan se pm som folk har skickat!
ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg Det ska nog inte behöva vara så svårt. Gör en tabell i databasen där du sparar avsändare, mottagare och meddelande. När avsändaren skickar PM så sparar du i databasen och du får regelbundet läsa av databasen för mottagaren, förslagsvis med nån AJAX-funktion.
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg hmm okej.. , men jag skulle behöva ngn sorts php kod också till pm.php , read_pm.php send_pm.php osv..!
ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg
kimmo skrev:
hmm okej.. , men jag skulle behöva ngn sorts php kod också till pm.php , read_pm.php send_pm.php osv..!
Vill du att vi ska göra det åt dig eller vad exakt i PHP är det du vill ha hjälp med?
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg asså finns det inte ngt färdigt script? , skulle vara tacksam om ngn gav mig ett :)
Mr TMedlem sedan maj 20071 061 inlägg Jag har ett färdigt som du kan kolla på på sidan http://filowap.axplock.com
Funkar MYCKET basic med just som nämns, en tabell med "till", "Från" och "meddelande". Sedan en lista med användare som uppdateras varje minut. Om nytt meddelande kommer upp så ändras användar icnen. Lite ICQ/MSN inspererat.
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg Fattar ingenting av den länken du la upp :P
Mr TMedlem sedan maj 20071 061 inlägg Om du bara letar efter ett enkelt PM system så förstår jag att du inte fattar, detta då det är ett stort system där PM är en mycket liten del. (har skickat ett meddelande till dig där vi kan fortsätta diskusionen)
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg Läste ditt pm , och har skickat ett pm tbx.!
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg Behöver fortfarande hjäp :P
Du måste nog förklara lite mer exakt vad du behöver hjälp med. Just nu vet vi i princip ingenting om vad du kan eller vad du försökt. Det enda vi kan just nu är att gissa, och det är inte så kul att vi gör det ;)
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg vill ha hjälp med att fixa ett pm system i php.. , har databas och allt.. , vill ha hjälp av ngn guide typ :P , dom på google funkar inte..
Det finns säkert ett gäng på google som fungerar. Vi behöver något mer konkret att svara på, t.ex. "Varför kastar php ett felmeddelande på den här raden när jag gör xyz?" + en urklipp med den kod är berörd.
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg men har inte du något pm system som jag kan få (A)
Nej, har ingenting färdigt. (Och jag har ingen lust att leta rätt på något heller)
Mr TMedlem sedan maj 20071 061 inlägg kimmo - Varför får jag inte skicka det jag nu har gjort till dig så har du ju sedan ett PM system? Det enda jag kräver är att jag ska maila det till dig, inte lägga ut det på någon sida? *förbryllad*
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg Mr T , lets go.. , skickar min mail i PM
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg Tackar... , me kolla din mail.. , har en fråga där..
kimmoMedlem sedan feb. 200946 inlägg <?php $pm_mess_db $members
require('conn.php);
får ett error på line 1 när jag försöker få igång detta.
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/a8510966/public_html/new_mess_c.php on line 1