Hej,
Får internal server error på en sajt och anledningen är enligt loggarna följande
Premature end of script headers: index.php
Har google'at på det och det står att det beror på att content-type är fel satt. Saken är bara den att exakt samma fil fungerar jättebra på andra ställen, men inte just där den ligger nu.
Hur löser jag det här?
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg "content-type är fel satt" gäller när man kör cgi-skript, vilket php normalt inte körs.
Det kan bero på att ditt php skript dör av någon anledning, ex. skriver ut ett felmeddelande och sedan avslutar, men för att inte ge allt för mycket info till webläsare så får man detta felmeddelande.
Vad som gått fel brukar stå i error_log'en. Kan vara något som du använder men inte finns installerat på den servern som du får felet på.
Okej, tack, ska kolla med Binero om dom kan kolla i några fler loggar.
Problemet löst..
Berodde på att en tabell saknades i databasen.
Beror det på serverkonfigurationen att man får den här typen av fel istället för ett vanligt "php fel"?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är inte IE-felet "Internal server error" du får utan något som servern skickar ut alltså?
@nders skrev:
Det är inte IE-felet "Internal server error" du får utan något som servern skickar ut alltså?
Japp, enligt Binero är det så. Såg nu att jag stänga av all felrapportering "utåt", men då brukar det ju normalt bara bli en blank sida om något går fel.
Internal error brukar ju normalt bero på något fel t.ex. .htaccess, det var därför jag blev lite fundersam.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ok, det var bara en liten tanke eftersom "Friendly http error messages" i IE ger en egen "Internal Server Error"-sida som är superoinformativ.