Hej!
Jag har skapat ett nyhetsbrevsscript som skickar meddelande via php mail() där jag hämtar alla e-postadresser från en databas.
Problemet är att det endast fungerar om jag använder en LIMIT på 100 adresser.
Är det någon som vet vad som är problemet? Kan man bara skicka till 100 st via php mail()? verkar konstigt i så fall.
Jag har kontrollerat att alla epostadresser är korrekta adresser och provat mig fram till att 100 är gränsen för när det fungerar och inte fungerar. Har också kontakta mitt webbhotell och de säger att det inte ska finnas någon gräns för php mail() hos dem.
Någon som vet mer än jag ? :)
Tack på förhand!
DufferMedlem sedan mars 2003429 inlägg Hej,
Om inte de har någon gräns på hur många mail man får skicka så kanske det är scriptet som tar för lång tid att exekvera? Vet inte hur krävande mail() är, men när man håller på och skalar bilder osv så kan man inte ta hur många som helst på en gång för då timar scriptet ut. Detta är också en inställning på server hur lång execution time som är tillåtet.
Det enda som gör mig lite tveksam på att det skulle vara detta som är problemet är att om det är exakt 100 varje gång så är det lite märkligt då belastningen på servern borde variera och där med borde den hinna med fler eller färre vid varje test.
Mvh
Tobias
jag är rätt säker på att webbhotellet har denna begränsning .... de har de alltid när jag kollat .... därför har vi tvingats rekommendera alla våra kunder att skaffa abonemang antingen hos getanewsletter.com eller maileasy.se för mailar man där finns inga begränsningar.... det är rätt trixigt för webbhotellet att unvika svartlistning om de inte har denna 100 eller 500 begränsning