Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg Hej alla
har ett litet problem när jag ska skicka mail jag vet inte vad man ska sätta för något för att man ska kunna skicka mail
jag kör lokalt
så här står det i php.ini
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP =
smtp_port = 25
; For Win32 only.
;sendmail_from =
; For Unix only. You may supply arguments as well
(default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg Jag får detta fel meddelande när jag har ställt in
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\send.php on line 9
det ända har jag inte ställt in är sendmail_path =
vad ska man skriva där
metalboyMedlem sedan jan. 2005870 inlägg Har du en SMTP-server installerad? Om inte, använd din ISPs SMTP.
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg jag har ingen SMTP-server installerad
metalboyMedlem sedan jan. 2005870 inlägg Då måste du använda din ISPs SMTP.
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg Vad är ISPs SMTP för något ?
QuidMedlem sedan juni 20004 270 inlägg Din internetleverantörs utgående e-postserver.
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg ok då vet jag vad du menar
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg Så här hade jag gjort
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = internet leveratörens e-postserver utgående
smtp_port = 25
; For Win32 only.
;sendmail_from = min adress
; For Unix only. You may supply arguments as well
(default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path = vad ska jag sätta här för något ?
QuidMedlem sedan juni 20004 270 inlägg Det det står "SMTP =" ska du ange din internetleverantörs utgående e-postserver.
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg det har jag redan gjort ?
jag menar den här vad ska stå här för något efter likamed tecknet sendmail_path =
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg ingenting, den ska vara avkommenterad eftersom du kör windows och inte Unix/Linux.
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg ska man lämna den här också tom
mail.force_extra_parameters =
Vad har du för internetleverantör? Du kan med all sannolikhet inte använda dig av port 25 eftersom de flesta svenska ISP's har blockerat den porten.
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg vad ska man använda för port då
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg jag hittade många filer det stod mail function i
Emil WMedlem sedan mars 2009503 inlägg måste man ändra varje fil där det står så
mail function
Emil W skrev:
vad ska man använda för port då
MickeA.com skrev:
Vad har du för internetleverantör?
Eftersom du fortfarande inte sagt vilken ISP du har så är det omöjligt att säga.. men de flesta kör relay på 366 eller 587..
Du behöver ju inte hemlighålla vilken leverantör du har.. det är säkert 150.000 andra på webforum som har samma som du... t.ex. Telia, Bredbandsbolaget eller Tele2...
GunnarDMedlem sedan juni 20014 250 inlägg
MickeA.com skrev:
Vad har du för internetleverantör? Du kan med all sannolikhet inte använda dig av port 25 eftersom de flesta svenska ISP's har blockerat den porten.
Stämmer nog inte riktigt om man sitter på deras nät.
Har man ex. bredbandsbolaget och sitter på deras nät (ex. man är hemma i sin bostad) så kan man använda smtp.bredband.net på port 25.