webForumDet fria alternativet

Mitt diskussionstrådsutskick blir slöare med ökat medlemsantal

PHP

22 svar · 983 visningar · startad av lillebror · sida 2 av 2

Frågan, av lillebror

Hej, Jag driver forumet Flygfyren (<https://www.flygfyren.nu>) och har byggt upp allt från grunden. Ett problem som har uppstått är dubbelpostningar som uppstår då och då i forumet. Anledningen till att dessa dubbelpostningar uppstår är att en användare upplever att det tar lång tid att posta tråden och därför trycker ytterligare en gång på "Skicka"-knappen för att skynda på det hela. Det enda de

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Så här ser HTML-delen ut för submit-knappen:

<tr style="background-color: #fff;">
			<td width="15%" style="padding-left: 5px; font-weight: bold;">&nbsp;</td>
			<td colspan="3" width="85%"><input name="createthread" type="submit" value="Skapa tråden" />&nbsp;<input name="previewthread" type="submit" value="Förhandsgranskning" /></td>
		</tr>
Medlem sedan jan. 2003296 inlägg

Eftersom du bara har två knappar och valideringsfunktionen i sig ändå är specifik för den här sidan kan du skippa hela sista for-loopen och bara trixa med de två knapparna direkt tycker jag. Förslag: inaktivera inte knapparna - dölj dem istället och skriv ut ett meddelande om att formuläret postas.

1. Lägg till ett id på din td som innehåller knapparna:

<td colspan="3" width="85%" id="buttons">

2. Ersätt for-loopen i valideringsfunktionen med följande:

elms["createthread"].style.display = elms["previewthread"].style.display = "none";
document.getElementById("buttons").appendChild(document.createTextNode("Informationen sparas..."));
Medlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Din kod fungerar alldeles utmärkt! Tack så jättemycket för hjälpen med detta :)

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)