Hej!
Vårt forum ligger nere: http://www.foretagande.se/forum.html
Kan någon hjälpa till med detta? Vi betalar självklart. Vårt webbhotell som normalt sköter detta har gått under jorden och därför behöver vi hjälp asap.
Det fel som kom upp tidigare i morse var detta:
Warning: require_once(/QueryString.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/fretag01/domains/shoplink.se/public_html/smf/SSI.php on line 57
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/QueryString.php' (include_path='/home/fretag01/domains/shoplink.se/public_html/administrator/components/com_smf/includes:.:/usr/local/lib/php') in /home/fretag01/domains/shoplink.se/public_html/smf/SSI.php on line 57
Sen:
No such file or directory in /home/fretag01/domains/shoplink.se/public_html/smf/SSI.php on line 58
Efter lite ändringar så funkar index men inte forumet. Det är ett SMF forum.
Tacksam för snabbt svar!
Vänligen
Patrik
johaseoMedlem sedan maj 2009250 inlägg Sorry .... jag kan det mesta inom .net och windows platformar och hade fixat det hela åt er relativt snabbt .... men ni behöver en php expert ... har ni tillgång till en komplett backup trots att webhotellet gått under jorden?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Jag kan inte mycket om PHP men det verkar som om filen SSI.php kräver tillgång till filen QueryString.php och den försöker hitta den på följande plats:
'/home/fretag01/domains/shoplink.se/public_html/administrator/components/com_smf/includes
Existerar denna path, samt finns QueryString.php där?
johaseoMedlem sedan maj 2009250 inlägg finns en komplett backup tror jag att jag skulle kunna fixa det hela åt dig ....
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Verkar som om servern har problem överhuvudtaget.
Vart ligger den?
Hej och tack för era svar!
Jag har dessvärre ingen direkt kunskap om php men om någon kan lösa detta så betalar vi självklart bra med nationaldagsersättning och allt ;)
Backup borde klart finnas men de som "hosta" sajten vill inte svara längre. Jag vill inte heller gå ut med deras namn för närvarande även om det skulle kännas skönt att smutskasta dem..
En snabb lösning ger snabba pengar! :)
vänligen
Patrik
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Du kan också regga dig och få hjälp på SMF-support forum. Hoppas du får hjälp.
http://www.simplemachines.org/community/index.php
Till slut löste det sig. :)
Tack för alla vänliga svar!
johaseoMedlem sedan maj 2009250 inlägg Vad bra men berätta gärna exakt vilken uppdatering som gjorde att det hela fungerade efter kraschen .... det är nämnligen så sådana här forum blir bättre och bättre för det är inte alls otroligt att någon annan hittar hit efter att ha haft exakt samma problem som du ..... lycka till med Företagande.se