webForumDet fria alternativet

VB's DoEvents motsvarande kanske behövs för PHP script?

1 svar · 333 visningar · startad av MacDknife

MacDknifeMedlem sedan juni 20091 inlägg

HEJ!
Jag skapade en enkel "Ett ögonblick..." function som inte var mer än en omdirigering. När man klickade på menylänken (enkel HTML: "...href="wait_admin.php"...), visar "wait_admin.php" filen en liten GIF animation, texten "Ett ögonblick..." och laddar sen nästa phpfilen med Javascriptens "location.replace" funktion. Enkelt, va?

Det är bara att när jag exekverade "wait_admin.php" direkt som URL, fungerade det perfekt, men när jag gör det med menylänken, då visas bara texten, men inte GIF animationen. Om jag fortsatt och provade länken, kunde den plötsligt fungera(?!), även om jag gjorde en "refresh". Om jag dock avslutade webbläsaren och startade den igen, då försvann GIF animationen igen. Det är precis som om den behöver laddas i någon sorts minnesbuffer för att det ska fungera.

Jag räknar mig själv fortfarande som en nybörjare med PHP, så om detta är något som ni andra känner igen eller kanske har en lösning till, kan ni vara snäll och berätta. Jag har ingen aning vad som orskar detta och har inte kunde hitta en lösning på nätet.

:l
MVH,
Mac

MeddaMedlem sedan juni 200913 inlägg

ja du lar ju visa kod om vi ska hjalpa dig.
for ovrigt skulle jag losa problemet med en meta tag
som skickar vidare personen efter "ett ogonblick" ;P

mvh Medda

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)