webForumDet fria alternativet

Vidarebefodra till alla medlemar

PHP

4 svar · 525 visningar · startad av Php

Medlem sedan sep. 2001224 inlägg
Frågan#1

Hej,
Det är så att jag är ute efter en lösning likt Googles grupp tjänst. Jag har en databas med medlemmar där alla e-post adresser finns registrerade. Jag vill att när någon skickar ett mail till en viss adress, exempel grupp@webforum.nu så ska meddelandet mailas till alla medlemmar. Hur tror ni att detta går att lösa på bästa sätt?

Medlem sedan nov. 200373 inlägg

Låter som en vanlig mailing list:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mailing_list

Okej, men hur gör man en sådan funktion? Har någon tips på ett färdigt script för detta? Är det något man måste ställa in på mail servern eller går det att lösa med bara PHP? För meningen är ju att meddelande som skickas till en vis e-post adress ska skickas vidare till alla medlemmar, hur detta kan lösas förstår jag inte riktigt!

Medlem sedan mars 200921 inlägg

Det skulle gå att göra genom att skriva ett bibliotek till ZEND motorn som läser av mailen och skickar sedan ut det. Det är ganska avancerat dock och tar lite tid. Så om du inte är väldigt duktig på programmering så är det bästa för dig förmodligen att köpa något mailing list program alternativt söka efter något freeware.

Har du någon tips på ett bra färdigt script eller program för detta? Det gör inget om det ska behöva kosta en slant, men behöver helst få det att fungera snarast.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)