alioooopMedlem sedan feb. 2008120 inlägg
hej
det är så att jag försöker komma på hur man ska kunna ladda upp flera filer genom att markera flera och bara ha en fileinput :) är det någon som vet hur man ska göra det?
har gjort ett thumbnail script som jag vill kunna använda med den så en thumb och en vanlig laddas upp för varje markerade bildfil :)
hoppas någon kan hjälpa mig för jag hittar bara hur man laddar upp med flera file inputs :S
MeleaMedlem sedan juli 20032 667 inlägg
Då får du använda dig av någon applikation, typ Java. Det går inte med PHP.
eliassonMedlem sedan juli 200432 inlägg
Precis som Melea säger så måste du köra något clientside (t ex Flash eller Java) om du vill kunna markera flera filer samtidigt, men å andra sidan så kan du använda dig av 1 fileinput, men du måste ändå välja en fil i taget - men jag antar att det är det du vill slippa.
jQuery Multiple File Upload Plugin
det är ju som det jag vill slippa :P
men om jag använder mig av flash tex, kan jag koppla det till min php funktion tex? eller måste jag skriva om funktionen till as eller något sånt?
alioooop skrev:
det är ju som det jag vill slippa :P
men om jag använder mig av flash tex, kan jag koppla det till min php funktion tex? eller måste jag skriva om funktionen till as eller något sånt?
Ditt Flashscript kommer endast aggera vy mot användaren, och det du vill att ditt flashscript ska göra är att skicka en POST-request/fil mot ditt PHP där du behandlar uppladdningen.
Med andra ord så skall Flash endast vara frontend och utföra POST-requests mot ditt PHP-script.
Lycka till.