Jag har en adminsida, där jag ska kunna lägga till nyheter, och jag använder två textfält och ett textområde och en knapp, detta funkar bra, men nu vill jag lägga till en kryssruta som gör följade, när jag kryssar i så ska en php funktion anropas. alltså, fler textfält.funktionen är skriven, men hur skriver jag onClick().
php och kryssruta
5 svar · 726 visningar · startad av mr.mainline
Du måste använda ajax. PHP har ingen aning om vad ett fönster är. Den spottar bara ut data som webbläsaren får tolka.
Tror du missuppfattat mig, för fick nästan det att funka med detta.
<?php
include ('funk_tabell_form.php');
// Om kryssruta är ikryssad, visa tabell form
if (isset($_POST['kurstabell'])){
//funktionen
rita_tabell();
}?>
checkboxen ser ut så här
<input name="kurstabell" type="checkbox" onClick='this.form.submit()'/>
men jag skulle vilja ha det att när jag klickar bort checkboxen så ska formulärsfälten som jag har i min funktion döljas, någon som har någon bra idé om hur man skulle kunna göra?
Om du inte vill använda ajax eller javascript får du submitta formuläret varje gång någonting händer (lite som du har gjort).
men jag kan använda java script, fast jag kan knappt någonting om java skript, hur skulle det se ut?
Så här gör du för att dölja ett fält genom att klicka i en checkbox med Javascript:
<input type="checkbox" onclick="document.getElementById('f').style.display='none';" />
<input type="text" value="Fält som skall döljas" id="f"/>