webForumDet fria alternativet

Java script eller PHP för dropdown meny.

3 svar · 1 749 visningar · startad av Mysko

MyskoMedlem sedan juli 2007763 inlägg

Jag skulle haft en dropdown meny med hur många dropdown rader som helst. Vad är att föredra Java Script, PHP, eller DHTLM, jag kan såklar inte kunna nått av kodningarna. Men det finns mycket hjälp.
Är det nått av de nämnda kodnings sätten som inte tål CSS eller kanske är onödigt att blanda in CSS på?

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

Du blandar päron och äpplen. ;)
Börja med att förklara vad du menar med "dropdown meny" och beskriv lite närmare hur du vill att den skall fungera.

MyskoMedlem sedan juli 2007763 inlägg

jo detta är vad jag menar med dropdown meny. tex.
Jag vill kunna lägga till så många undermenyer som det kan tänkas behövas på varje huvudmeny.

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

• PHP körs på webbservern INNAN sidan visas i webbläsare. Du kan t.ex. använda PHP ifall du lagrar information i en databas. PHP-koden skickas aldrig till webbläsaren.

• DHTML kallar man blandningen av HTML och JavaScript (i detta fall). På den här sidan kan man säga att DHTML/JavaScript gör att menyn fungerar utan att sidan behöver laddas om varje gång man klickar på en länk.

• CSS använder du för att styra utseendet på sidan.

Antalet undermenyer är alltså inte direkt kopplat till någon teknik. Vad jag kan se så kan meny du länkar till klara oändligt antal undermenyer.

128 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)