webForumDet fria alternativet

Inloggningsida

7 svar · 648 visningar · startad av Ripipip

RipipipMedlem sedan okt. 200815 inlägg

Hejsan alla, jag är ganska ny inom webbdesign och allt vad det innebär men jag har en idé jag tror på väldigt starkt. Jag vet hur jag ska göra designen på min hemsida, vad den ska innehålla och allt det men jag har ett problem. Grundtanken är att man för att få tillgång till det mesta på hemsidan (alltså det relevanta innehållet) så ska man registrera sig och betala en avgift på ca 25kr med sms. Först då kan man logga in, alternativt registrera sig, och ha tillgång till de lösenordsskyddade sidorna. Vad jag har listat ut behöver man då kunskaper inom php och mySQL som jag verkligen inte har än. Tror dock så mycket på idén att jag kan tillbringa ett halvår med att lära mig men skulle ändå uppskatta lite hjälp här.

Någon som kan hjälpa mig förstå vad det är jag måste lära mig mer exakt? Hur jag ska lägga upp strukturen i hela problemet? Helt enkelt hur ni erfarna typer där ute hade löst detta :) Skulle vara så oerhört uppskattat :)

yellesMedlem sedan sep. 200845 inlägg

Tycker du borde lära dig grunderna inom PHP innan du tar dig an ett sådan "stort" projekt.

Nedan finns en skola du kan följa för att lära dig lite PHP:
http://www.phpportalen.net/school.php

Här har du ett färdigt inloggningsskript. Även om du absolut ska lära dig PHP innan du börjar använda detta:
http://www.phpportalen.net/viewtopic.php?t=93259

Lycka till med ditt projekt :)

überfuzzMedlem sedan apr. 2006434 inlägg

Den heliga skriften.

überfuzz skrev:

Den heliga skriften.

Den heliga skriften

;)

überfuzzMedlem sedan apr. 2006434 inlägg

Viktigpeter! :OO

überfuzz skrev:

Viktigpeter! :OO

Inte då §e

aasahMedlem sedan mars 20033 451 inlägg

überfuzz skrev:

Den heliga skriften.

Förvisso relevant info, men knappast en tutorial.

Köp en bok, en stor, rejäl, grundlig bok om PHP vilken startar från den absoluta grunden. Programmera små trevliga skript efterhand som boken går igenom saker. Då lär du dig PHP ordentligt.

Sedan får du köpa en grundlig bok om (relations)databaser och MySQL och läsa. Men det är nog bättre att börja med PHP, för då har du verktygen för att leka med MySQL när du läser på om det.

Det finns absolut ingen möjlighet att inom ramen för ett forum som wF lära någon programmera något som dom inte kan något alls om. Däremot, om du börjar läsa PHP och har frågor om något (specifikt) som du inte begriper, är wF underbart! :)

RipipipMedlem sedan okt. 200815 inlägg

Okej tack alle samman :) Anade väl att det var så att jag var tvungen att lära mig allt men som alla andra vill man alltid kolla om det finns en genväg först ;) Är väl bara att sätta igång då, skoj :bire

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb