Vet inte var jag ska publicera denna fråga så jag skriver den här.
Jag har gjort ett statistikscript i php. Den fungerar alldeles utmärkt. I den kan jag bla se vilka sajter som besökarna kommer ifrån. Ofta kan jag då se referenser till sajter där det inte förekommer någon länk till min sida. Det verkar som att de har ett program så att det ser ut som att det kommer besökare till min sida från deras sidor. Är det någon som vet mer om detta?
Ja, det är inte helt ovanligt att robotar skickar påhittade referers. Syftet är att generera trafik till deras webbplatser genom att folk får reda på adressen genom till exempel ditt statistikscript. Antagligen är det alltså inte ens någon person som besöker din sida, utan något robot.
Ja, det är inte helt ovanligt att robotar skickar påhittade referers. Syftet är att generera trafik till deras webbplatser genom att folk får reda på adressen genom till exempel ditt statistikscript. Antagligen är det alltså inte ens någon person som besöker din sida, utan något robot.
Tack för ditt svar @nders. Ja, jag har misstänkt att det var en slags robot. Hur vanligt är det? Har fler stött på detta?
Tja, jag har stött på det. Har haft några servrar som blitt bombarderade med porr-referers. Ett tag var säkert hälften av alla loggningar porr-referers.
mvh
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e