webForumDet fria alternativet

FTP:a med PHP

11 svar · 940 visningar · startad av UrMe

UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg

Har en fundering angående att ftp:a grejer med hjälp av php.

Vi säger att jag har en sida som triggar en ftp-transfer, varje gång en användare går in på t.ex index.php skickas en fil från webbservern till en annan FTP, kan användaren stänga ner browsern innan överföringen är klar då utan att ftp-överföringen avbryts? Funkar det eller måste användaren hålla browsern uppe?

En följdfråga, går det på något sätt att visa hur mycket av filen som har blivit överförd från webbservern till ftp:n? Är Ajax en lösning eller kanske den enda lösningen?

EDIT: En till fråga :) Jag antar att det inte går att användaren väljer en fil på sin dator och ftp:ar den direkt till en annan server genom ftp i php? Utan filen måste upp på webbservern först och sedan trigga ftp-transfern till nästa server?

stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg

urme skrev:

kan användaren stänga ner browsern innan överföringen är klar då utan att ftp-överföringen avbryts?

Ja, förutsatt att http://se2.php.net/manual/en/function.ignore-user-abort.php är true

Antar att "vanliga" webbhotell inte har det på true eller är det vanligt?

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

UrMe skrev:

Antar att "vanliga" webbhotell inte har det på true eller är det vanligt?

Jag tycker att manualen säger att du kan sätta den till true eller false i ett script?

MickeA.com skrev:

Jag tycker att manualen säger att du kan sätta den till true eller false i ett script?

Ah sant, var jag som läste lite hastigt.

Glöm inte att "Acceptera som slutgiltigt svar" om du är nöjd med hjälpe du fått :)

MickeA.com skrev:

Glöm inte att "Acceptera som slutgiltigt svar" om du är nöjd med hjälpe du fått :)

Fick aldrig svar på följdfrågan, men accepterar det ändå ;)

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Har inte kollat så noga på olika webbhotells inställningar men de jag har kollat har haft den satt till OFF.

Pedda skrev:

Har inte kollat så noga på olika webbhotells inställningar men de jag har kollat har haft den satt till OFF.

Så det går inte att styra det själv överhuvudtaget?

UrMe skrev:

Har du överhuvudtaget testat vad som händer när du sätter variabeln i ett script?

Kan vara en bra början :)

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

UrMe skrev:

ini_set('ignore_user_abort', 1);

MickeA.com skrev:

Har du överhuvudtaget testat vad som händer när du sätter variabeln i ett script?

Kan vara en bra början :)

Har inte påbörjat arbetet ännu :) Gör lite research bara ;)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)