webForumDet fria alternativet

Hur får jag den här koden till pop up ruta?

PHP

4 svar · 581 visningar · startad av zZzz

Medlem sedan feb. 200726 inlägg
Frågan#1

Hejsan :)... ja gör ett spel sida ja kan ej så mike om php har fått hjälp hela tiden försker lära mig :P.....

Så de ja vill gör är

$name = $_POST['name'];
$password = $_POST['password'];
$pass1 = rand(0,100);
$pass2 = rand(0,100);
$pass3 = rand(0,100);
$pass4 = rand(0,100);
$pass5 = rand(0,100);
$passgenerated = $pass1 . $pass2 . $pass3 . $pass4 . $pass5;
if ($passgenerated) {
$opdracht = "insert INTO users values('0','$name','$passgenerated','0','1500','0','100','0','0','No quote','0','0','0','0','Netherlands','0','0','0','0','0','0','$datem','0','0','0','0','0','$password')";
$resultaat = mysql_query($opdracht);
if ($resultaat) {
echo "<div class=\"mainText\">";
echo "</a>Register succes! You can now login with this password: <b>\"$passgenerated\"</b>. Have fun!<br/>(You can change your password in profile, after your logged in)<br/>";
echo "<a href=index.php>Return to login</a>";
echo "</div>";
} else {
echo "Register Fucked up!";
echo "<META http-equiv=refresh content=\"2;url=index.php\">";
}
} else {
echo "Could not send the email!";
}

($resultaat) {
echo "<div class=\"mainText\">";
echo "P</a>Register succes! You can now login with this password: <b>\"$passgenerated\"</b>. Have fun!<br/>(You can change your password in profile, after your logged in)<br/>";
echo "<a href=index.php>Return to login</a>";
echo "</div>";

Att den ska vissa resultat i popup :)... hoppas ni förstår va ha mennar

Tack för hjälpen :)

Medlem sedan juli 200429 inlägg

Det du kan göra är att använda en javascript funktion för att öppna en popup där du anropar en sida som just skriver ut det du är ute efter.
Antingen ska scriptet, i popupen, hämta lösenordet i databasen och presentera ut - dock är det dumt eftersom du då måste spara lösenordet i cleartext (vilket du dock gör nu iofs).
Eller så hämtar scriptet, i popupen, lösenordet via querystringen där lösenordet är angivet - dock är detta också dumt med tanke på att du aldrig vill skicka lösenordet i querystringen.

Min rekommendation är att inte använda dig av en popup för att verifiera för användaren att registreringen gick genom pga. följande anledningar:
- Det finns inget bra sätt, vad jag kan komma på, att utföra det du är ute efter.
- Popup är ett "irritationsobjekt".

Lycka till.

Medlem sedan apr. 2001762 inlägg

Eller så sparar du allt i sessioner och visar sedan resultatet i popupen med hjälp av dessa.

Medlem sedan juli 200429 inlägg

UrMe skrev:

Eller så sparar du allt i sessioner och visar sedan resultatet i popupen med hjälp av dessa.

Där har vi det - det skulle fungera bra.
Vill även tillägga att samtliga webbläsare idag varnar för att en popup kommer att öppnas, och användaren kanske inte observerar det - och därmed missar lösenordet.

Hur som helst så fungerar lösningen som UrMe sa, men jag skulle personligen hålla mig borta från popups i det sammanhanget.

Medlem sedan apr. 2001762 inlägg

Jo popup är inte att rekommendera, kör hellre upp en div i sidan som går att stänga ner. Många har popupblockers och webbläsare brukar ofta fråga om varje popup också.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)