webForumDet fria alternativet

Webbshoplösning i PHP4 och MySQL

PHP

5 svar · 628 visningar · startad av PiteCarina

Medlem sedan sep. 200749 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag har nu övergett phpwebcommerce webbshoplösning och letar en annan som bygger på PHP4 och MySQL.

Ett krav är att jag ska kunna mata in en eller flera kommaseparerade CSV-filer och att innehållet i dessa presenteras tillsammans med det som hämtas från den "vanliga, statiska" databasen. Vet inte alls hur avancerat det är? Det kan i alla fall röra sig om tusentals rader i dessa filer.

Har hittat osCommerce, men är bunden till v2.2 eftersom webbhotellet inte har PHP5, som v3.0 kräver.

Jag har laddat hem och installerat "oscommerce-2.2rc2a och testat både shop- och admingränssnittet och det verkar lovande!

Men nu börjar jag fundera på om ZendCart är bättre, om man ska vara inne och ändra i PHP-filerna, både när det gäller layout och innehåll?

Fast osCommerce har ju sitt svenska forum, där jag nog kan få hjälp och det finns ju mer dokumenterat om den webbshoplösningen eftersom den funnits längre.

Känner mig villrådig inför valet av webbshoplösning! :q
Tar mycker tacksamt emot synpunkter och råd!
PiteCarina

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Tycker att DU skall titta på Joomla med en VirtueMart butik.

Tack Spook, ska kolla på det! :)
Kan inget om Joomla och VirtueMart, så det blir nog ännu mer att sätta sig in i, än om jag skulle lära mig osCommerce eller ZendCart?

Tar gärna emot fler förslag och även synpunkter angående de lösningar som jag nämnde!

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Vet inte vad oscmax har för kvar. Men ta en titt där också.

Tack Zaiman! :)
Den verkar bestå av osCommence, men att det är fler moduler som ingår redan från början. Ska kolla upp det mer!

Nu har jag bestämt mig. Det blir att jag väljer osCommerce ändå.
Jag känner mest för den och har blivit lugnad av en som använder sig av det.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)