F_I_CMedlem sedan jan. 200293 inlägg Har ett problem med header. Scriptet är egentligen betydligt större men har skalat ner det så långt jag kan (uppenbarligen ganska långt).
Kan inte alls förstå varför detta inte fungerar. Kan det finnas någon serverinställning som ställer till det för det fungerar på ett annat webhotell än de jag ska köra just detta scriptet på.
<?if (isset($Submit)) {
header("Location: index.php");
}?>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Test</title>
</head>
<body>
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit" />
</form>
</body>
</html>
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg if(isset($_POST["Submit"])) {
...
Som SPiN säger. Inställningen heter register_globals och är avstängd som standard. För öfvrigt bör du använda <?PHP istället för <? för maximal kompatibilitet.
F_I_CMedlem sedan jan. 200293 inlägg Tack för grymt snabbt inlägg. Trodde jag hade lösningen där men nu får jag problem med att trycka in infon i databasen. Någon som kanske kan lösa detta också?
Brukar aldrig ha problem med detta men måste vara samma problem med ovanstånde, dvs serverinställningar som jag inte är van vid.
<?PHP
if(isset($_POST["Submit"])) {
$conn_id=@mysql_connect("****","****","****") or die("Error");
mysql_select_db ("****");
$sqla="INSERT INTO gastbok (id, namn, inlagg) VALUES ('$id','$namn','$inlagg')";
$query = mysql_query($sqla)or die ("error: " . mysql_error());
}
?>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Test</title>
</head>
<body>
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
<p>
<input name="namn" type="text" id="namn">
namn</p>
<p>
<input name="inlagg" type="text" id="inlagg">
inlagg
</p>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit" />
</p>
</form>
</body>
</html>
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Japp, precis samma problem ligger i grunden. Istället för $id, $namn och $inlagg - använd assossiativa arrayen $_POST. Dvs. $_POST["id"], $_POST["namn"], $_POST["inlagg"].
Du borde också ta och söka i forumet efter sql-injektioner. Hint, hint.
F_I_CMedlem sedan jan. 200293 inlägg Tackar, inte lätt att veta vad man ska söka på.
Lär fixa det nu! Tackar för svaren!