Tjo
Har en bilduppladdningsfunktion där man ska kunna ladda upp 15 bilder. Problemet är att bilderna är tagna med högupplösning och landar på runt 3,5-4Mb.
För att lösa storleksproblemet tänkte jag att filerna laddas upp, varpå de skalas om och sparas om med samma namn på servern (via imagecopyresampled). Allt detta görs på samma sida.
Det fungerar bra att ladda upp en bild, men när man pressar på fler så tappar den POSTinformationen. Jag har lagt en enkel if-sats som skickar tillbaks och rödmarkerar fältet om man inte fyllt i katalogens namn. Man kastas alltså tillbaks till denna och den säger då att man inte döpt mappen, även om man nu skulle gjort det innan man tryckte på 'Ladda upp'.
Testkörde lite med mindre bilder och då kan man pressa ut runt 6 bilder innan felmeddelandet: Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 6720 bytes)
Försökte slänga på ini_set("memory_limit", "134217728"); som jag hittade någonstans som skulle vara nödvändigt om man arbetade med stora bilder, men det hjälpte inte.
Någon som har några förslag?