Undrar om någon vet om, och isåfall vart, man kan finna ett script i php där man kan skapa sin egna startsida. Vet att Datormagazin hade en tutorial till att skapa en startsida för något år sedan, dock kan jag inte finna skriptet på deras sida (www.datormagazin.se)...
Skapa egen startsida i php...
4 svar · 676 visningar · startad av kajus
Du kan inte vara mer specifik, vilka funktioner önskas?
Märkte nu när jag läste det jag tidigare skrivit, att det inte var en helt sylvass förklaring.
Skulle gärna ha så många funktioner som möjligt. För jag antar att det därefter går att sålla bort. Men det jag framförallt vill ha är funktioner som en tv-guide, tågtidtabell, väderlek, inloggning till mail, sökmotorer, kalender, lite nyhetsnotiser och liknande.
Vet att där fanns ett php-skript som fanns att tillhandahålla från Datormagazin för ett par år sedan. Dock kan jag inte hitta skivan, och jag kan inte heller hitta det på nätet.
Var även inne på hotscripts.com och förökte finna något liknande. Vad kan det heta på engelska?
Jag skulle kalla det för portal page. Det syftar iofs nog mer på färdiga tjänster som man kan anpassa.
Varför inte testa att istället använda någon av redan färdiga lösningar? https://www.superstart.se är väl ett alldeles utmärkt förslag. :)