laljaMedlem sedan dec. 2007467 inlägg :l Hej,
Jag hade tänkt börja trixa och dona lite med PHP & MySQL..
Så jag tankade hem wamp server 2..
Den inkluderar Apache webbserver, och installerar allt (Apache,PHP,MySQL).
Sen när jag tar upp localhost,(servern) så står det: "Din konfigurationsfil innehåller inställningar (root-konto utan lösenord) som motsvarar MySQL:s privilegierade standardkonto. Din MySQL-server körs med denna standardinställning och är öppen för intrång, så du bör verkligen täppa till detta säkerhetshål."
Var kan jag fixa detta?
tack.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Du behöver sätta ett lösenord på root-kontot i MySQL.
mysqladmin -u root password NEWPASSWORD
laljaMedlem sedan dec. 2007467 inlägg EDIT: Hann inte se att användaren över mej postade, så att denna post tas bort pga av att den andra posten besvarade problemet :p
laljaMedlem sedan dec. 2007467 inlägg hur lägger jag upp min server på nätet så jag kan T ex , https://www.testing.com?
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Förutsatt att du har en publik IP-adress till din server och äger en domän så får du lägga upp en A-pekare med ditt IP-nummer för www.dindomän.com. Förhoppningsvis erbjuder din domänleverantör möjligheten att sköta din domän på detta sätt (t.ex. så går det bra hos Binero och Loopia).