Jag tycker att jag känner igen problemet. Pröva att skriva följande:
<form name="myForm" method="post" action="boklista_inl.php?<?php echo $_SERVER['QUERY_STRING']; ?>">
2 svar · 491 visningar · startad av Blockqoute
Har ett litet problem med en variabel som inte vill följa med när sidan laddas om med ett formulär.
Värdet som ligger i variabeln hämtas från sidan innan m.h.a.
$f = $_GET['f'];
Sedan är det med hjälp av denna variabel "f" som jag sedan hämtar saker från rätt id i databasen. Nu är det så att i formuläret där informationen sedan listas upp så ska jag ha en "Ta bort"-knapp för att ta bort den specifika raden. Att ta med id som tillhör denna rad är inga problem, utan problemet är att få med sig variabeln "f" när sidan ska laddas om. Får inte till det helt enkelt. Så när sidan laddas om tar den inte med sig någon variabel, vilket innebär att all information som fanns tidigare nu inte finns med. Det blir inga rader alls från databasen.
Har provat att lägga in raden:
<input type='hidden' value="<? echo $f; ?>" name='f'>
Men det fungerar inte.
Har även provat att skriva in i start-taggen på formuläret:
<form method="post" action="boklista_inl.php?f=<?=$f?>">
Men det fungerar inte heller.
Om jag istället för en knapp lägger till en länk så fungerar det, då ser länken ut så här:
<a href="main_forum_adm.php?f=<? echo $f; ?>"><? echo $f; ?></a>
Men då vet jag inte hur jag ska göra själva funktionen som ska ta bort raden.
Är det någon som kan hjälpa mig med hur jag ska koda själva formuläret för att det ska fungera. Kanske jag måste lägga till någon annan rad än själva:
$f = $_GET['f'];
för att det ska fungera?
Eller om någon kan hjälpa mig med hur jag ska koda själva funktionen som ska ta bort raden för att det ska fungera om jag använder en länk istället?
Jag tycker att jag känner igen problemet. Pröva att skriva följande:
<form name="myForm" method="post" action="boklista_inl.php?<?php echo $_SERVER['QUERY_STRING']; ?>">
Har faktiskt fått det att fungera med raden:
<form method="post" action="boklista_inl.php?f=<?=$f?>">
Fattar inte varför det inte fungerade tidigare. Men jag tackar så mkt för hjälpen!