SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Halloj!
Nu står det helt still i skallen. Jag ska kolla om $_POST-variabler ( Resten också, för den delen ) är satta, eller om det är en äldre version av PHP som använder sig av $HTTP_*_VARS.
Nu gör jag så här, men det funkar ju inte:
if ( !defined ( "$_POST" ) ) {
define ( "$_POST", $HTTP_POST_VARS );
define ( "$_GET", $HTTP_GET_VARS );
define ( "$... resten
}
Jag tror att det beror på att man inte kan definiera konstanter med ett $ i början. Hur ska jag lösa det? Eller måste jag gå omvägen till att göra om konstanterna, även om de är definierade? Alltså:
if ( defined ( "$_POST" ) ) {
define ( "_POST", $_POST );
define ( "_GET", $_GET );
...
}
else {
define ( "_POST", $HTTP_POST_VARS );
define ( "_GET", $HTTP_GET_VARS );
}
I'm feeling lucky, så ge mig gärna ett svar som jag uppskattar. ( Dvs. så att man slipper ta omvägen. ) :e ;)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Humma, såg nu att det kanske fungerar. Ska testa... :)
Får dock följande varning:
Warning: Constants may only evaluate to scalar values in /www/htdocs/filen.php on line X
Får samma varning vare sig jag går via omvägen eller inte, varje gång jag använder define () för att definiera _POST, _GET, osv.
Red.} Nu har jag testat lite... Det funkar icke. Går det inte att överlagra de associativa arrayerna? x(
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
[Redigerat av SPiN den 06 feb 2002]
Av ren nyfikenhet... Vad ska du med detta till?
------------------
Johannes Schill
http://www.polyester.se
Form · Interaktivitet · Uppmärksamhet
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Så att man kan använda $_POST-variablerna även på äldre versioner av PHP än de senaste. :)
När jag skrev inläggen var jag inte säker på vilken version som skulle köras, så då tänkte jag göra det lite lätt för mig att pilla ihop något. Men det funkade ju inte, plus att jag fick reda på att det var senaste versionen av PHP som skulle köras... Så jag behöver inte tänka mer. :) *puh*
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
ahh. såklart. Börjar bli sent för mig nu.
------------------
Johannes Schill
http://www.polyester.se
Form · Interaktivitet · Uppmärksamhet
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Man kan kanske använda phpversion() för att ta reda på versionen och sedan anpassa efter det. Fast $HTTP_POST_VARS är ju rätt säkert oavsett version.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jap, äns å lämge.. :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
hehe. vad du sluddrar så där fram på kvällen spin :P
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Flåt, var it ute o varit socía l ;)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com