Forss.net rekommenderas! Visst, pepparn?
Nja, dom har jag lämnat sedan ett bra tag. Jag kör med www.neureal.com istället, billigare, mer lull-lull för pengarna och en väldigt bra kontrollpanel.
------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.
netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg http://www.admax.se/
?? nån ??
nåt bra?
------------------
Innehåll är bättre än design!
- gammalt djungel ordspråk
Jag kör med www.neureal.com istället, billigare, mer lull-lull för pengarna och en väldigt bra kontrollpanel.
www.neureal.com verkar vara vassa som sgtpepper sade.
Är de stabila, kunniga? Vill ju inte ha en som går ner två+ gånger i veckan.
Jag hittade demo-lösenord och användarnamn till deras kontrollpanel. Men jag hittar inte kontrollpanelen.
------------------
Johannes Schill
http://www.polyester.se
Form · Interaktivitet · Uppmärksamhet
cefalkMedlem sedan juni 2000278 inlägg Hej!
Har själv sutit och funderat på www.neureal.com innan men hade inte dom problem med MySQL? "Too many connections" om jag inte minns fel, är det i så fall åtgärdat? Någon som vet?
davidsMedlem sedan mars 2001238 inlägg Tänkte kommentera angående discount-hosting. Jag använder discount-hosting och är väldigt nöjd. Jag har inte stött på några som helst problem. Det fungerar ofta även bättre än dyrare webbhotell jag har erfarenhet av.
+
Brukar fungera bra!
PHP-stöd
MySQL
5 gig bandbredd / månad
-
Inga pop-konton (behöver iofs inte det)
Ingen support, bara lite i forumet
Men support klarar man sig utan. Om någonting skulle hända kan man ju alltid gnälla lite ändå.
Webbhotellet drivs av Nfrance Conseil som även ligger bakom hebergement-discount.com, som har större utbud och högre pris.
Hoppas det klargjorde en del.
/David
Redigerat med anledning av webForums regler §2.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med sgtpepper alternativt forumledare@webforum.nu.
sgtpepper
Moderator, webForum
Jag kan starkt rekomendera levonline.com :)
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Jag har EPS Domains som wellhotell och dom har mycket bra support iallafall! Stabila är dom också. Enda haken är egentligen inte en hake och det är att varje natt kl 3 till ungefär 4 stänger dom av alla servrar för att dom tar backup på allting. Men detta är inte dåligt egentligen för om något har pajjat för dig behöver du ju bara mejla till dom och bej dom skicka backupen. Så värst dyra är dom inte heller.
cmkMedlem sedan mars 2001325 inlägg
Nexus86 skrev:
Jag har EPS Domains som wellhotell och dom har mycket bra support iallafall! Stabila är dom också. Enda haken är egentligen inte en hake och det är att varje natt kl 3 till ungefär 4 stänger dom av alla servrar för att dom tar backup på allting.
Vaa?? Stänger dom av alla servrar för att ta backup? :q
/ Martin
MacDogMedlem sedan okt. 200213 inlägg Hur sjutton har ni råd med att hyra webbhotell... vet ni nått som inte jag vet?
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Hur sjutton har ni råd med att hyra webbhotell... vet ni nått som inte jag vet?
De flesta har råd att betala 50 sek i månaden, för det får man runt 100 mb utrymme och ett par gb bandbredd (med PHP, Mysql, kontrollpanel och rubbet) på andra sidan Atlanten. Om man bara är 13-14 år kan man säkert få det i födelsedagspresent av någon (kostnaden blir 600 kr per år + 100 kr för domänen).
MacDogMedlem sedan okt. 200213 inlägg Visst... men när man är studerande o ska betala en massa andra räkningar på bil, lägenhet, telefon, mobil och bensin osv så svider de lite me 1000+ extra per år till nått sånt här, som inte är värdens viktigaste... tänkte om de fans någe sätt att få in pengar genom sidan så man kan betala den räkningen på 1000 sek i månaden
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Fett offtopic:
Det är inte speciellt svårt att tjäna 50-100 sek per månad genom ett affiliatenätverk som t.ex. Tradedoubler. Släng upp 10-20 sidor vettig information om något ämne på din-doman.com, lägg till lite reklam för böcker, cd-skivor eller liknande (det du länkar till helst vara relaterat till innehållet på din webbplats på något sätt). Byt länkar med andra webbplatser, vänta på Google, när besökarna börjar komma börjar du tjäna pengar. Inom 2-3 månader borde du tjäna mer pengar från sidan än vad webbhotellet kostar..
Sedan är det bara att köra sin privata projekt på subdomäner till huvuddomänen (php.din-doman.com).
Så gör jag. ;)
NilsonMedlem sedan aug. 2000168 inlägg