Hej,
Jag har en formulärsida med session_start(), direkt härefter sätter jag en sessionsvariabel. När man klickar på Skicka kommer man till en ny sida. Här görs en validering av fälten (visar vilka som ev. är fel ifyllda) samt en koll om en viss sessionsvariabel är satt. Är den inte satt så ska ej meddelandet skickas iväg.
Men om man skrivit t.ex. mailadressen på fel sätt och ska gå tillbaka till formuläret så är alla fält tomma. Tidigare ifylld info är kvar om jag tar bort koden om sessionen.
Hur kan jag har kvar sessionsvalideringen och att tidigare ifylld info i formuläret finns kvar om jag går tillbaka?
Jag får det ändå inte att funka. Först en fråga: Vad gör session_cache_limiter(0)? De argument man kan ge session_cache_limiter(), vad jag sett, är none/nocache/private/private_no_expire/public.
Det funkar så tillvida att när jag går tillbaka till formuläret så är den givna texten kvar, MEN nu funkar inte checken som testar om jag redan har postat formuläret. Det har jag $_SESSION["form_session"] till. Om man går tillbaka till formuläret för att ändra ngt och skickar igen så får jag true för (!isset ($_SESSION["form_session"])), se kod nedan.