QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg Jag försöker fixa ett inloggningssystem. Allt funkar utom när jag placerar inloggningsrutan på en domän och vill logga in på en annan.
Jag försöker loggain från domän1 (jag har formuläret där) Jag skickar allt till ett script på domän2 blir inloggad (det registreras i DB) men utkastad direkt.
Om jag däremot surfar till domän2 och sedan tillbaka till domän1 så kan jag logga in på rätt sätt.
Så fort jag surfat på domän2 kan jag loggain från andra domäner tills jag stängt alla webbläsare. Varför??
Inlogginingen kollas mah sessions i PHP4, versions nummret är 4.1.1
2basMedlem sedan juni 2001181 inlägg Förstår inte riktigt vad du menar.
Men om du använder 2 olika domäner, så kan det strula till sig med cookisarna (som används av PHP som default för att hålla reda på sessionid). En cookie kan bara läsas av den domän som satte den, dvs domän1 kan inte se om domän2 har satt en cookie.
------------------
rutangis
QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg Japp, två domäner. Jag ska förklara lite bättre.
På domän1 har jag ett formulär för att man ska kunna logga in. Formuläret skickas till domän2 som sköter inloggningen, sätter kakan och är den domänen där man ska vara inloggad. Problemet är mao inte att jag sätter en kaka på en domän som jag vill använda på en annan. Jag sätter kakan på samma domän som jag vill använda den på.
Om jag först surfar till domän2 och sedan går till domän 1 och loggarin så kommer jag in direkt. Jag tycker att det är helskumt.
Helt kort, om jag från domän1 loggarin på domän2 utan att först ha besökt domän2 så funkar det inte. Om jag loggar in från domän2 så funkar det. Det är samma domän och fil som sköter inloggningen i båda fallen.
Det funkade tidigare, men i december så uppgraderade webhotellet PHP. Jag har läst i manualen (massa gånger nu) men så vitt jag kan förstå så är förändringarna de gjort bakåtkompatibla.