BeatMedlem sedan okt. 200732 inlägg Jag skulle vilja bygga en nedräknare som räknar ner till den 19 november 2007 klockan 18:00 är detta möjligt. Sen undrar jag om någon vet hur jag gör och jag skulle vilja ha min nedräknare ganska stor för jag skulle vilja att den räknar ner till denna tid för det är då jag ska lansera min nya sida.
Så innan jag lägger upp min sida så vill jag att det bara ska finnas lite text och nedräknaren på min första sida. Jag kan fixa allt sådant men jag kan inte bygga en nedräknare och skulle super gärna vilja ha hjälp med detta om någon kan detta.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg <?php
$diff = mktime(18,0,0,11,19,2007)-time();
$dagar = floor($diff/60/60/24);
$timmar = $diff/60/60%24;
$minuter = $diff/60%24;
$sekunder = $diff%60;
echo "<h1>".$dagar."d ".$timmar."t ".$minuter."m ".$sekunder."s</h1>";
?>
Du kan ju stila till utsträngen lite som du vill.
BeatMedlem sedan okt. 200732 inlägg Tack så super mycket. Fick den att funka perfekt. Men en fråga går det att göra så det syns att den räknar ner eller är det nåt med javascript eller nåt man måste göra då.
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
Beat skrev:
Men en fråga går det att göra så det syns att den räknar ner eller är det nåt med javascript eller nåt man måste göra då.
För att det ska räkna ned framför ögonen på dig måste du använda JavaScript (eller något annat client script språk). Själv använder jag ett gratis skript från Dynamic Drive.