SambaapaMedlem sedan juli 200728 inlägg
Någon som vet hur man får rätt på citat-tecknen och fnuttarna i den här koden?
Den här koden funkar inte och jag har fått slut på idéer...
Tack på förhand!
<form action="admin_edit_bild.php?filnamn=
<?php echo($filnamn.'&ErbjID='.$ErbjID);?>" method="post" onSubmit="popupform(this, 'join')"enctype="multipart/form-data">
metalboyMedlem sedan jan. 2005870 inlägg
Vad händer? Vad är det som inte fungerar?
Den genomför inte bilduppladdningen
yadorMedlem sedan mars 2004457 inlägg
Prova:
<form action="admin_edit_bild.php?filnamn=<?php echo $filnamn . "\&ErbjID=" . $ErbjID; ?>" method="post" onsubmit="popupform(this, 'join')" enctype="multipart/form-data">
Tror dock inte att man får ha dollartecken ($) i url:en?
Annars får du nog visa lite mer kod...
Mr TMedlem sedan maj 20071 147 inlägg
Varför gör du inte hidden fält med namnen "filnamn" och "ErbjID" med värden i ?
Mitt andra förslag, om det känns bättre, är att skapa hela strängen med PHP
<?
echo "<form action=\"admin_edit_bild.php?filnamn=".$filnamn."&ErbjID=".$ErbjID." method=\"post\" onsubmit=\"popupform(this, 'join')\" enctype=\"multipart/form-data\">";
?>
(Obs ej testad så det kan vara en eller anna punkt/tecken som hamnat fel)
Den sista koden jag fick här såg bra ut och jag trodde den skulle funka men det gick tyvärr inte.
Jag vet att det beror just på den här kodsnutten eftersom den laddar upp bilden om jag har den vanliga html-koden utan php, men det är meningslöst, jag måste ha de variablerna i url:en.
Är väldigt tacksam för fler förslag!
DavlidMedlem sedan okt. 200724 inlägg
hm, du kan inte ladda upp en bild bara genom att skicka filens namn i url:en. Det måste ske via en input type="file". När man skickar in den så är det inte bara filnamnet som skickas, det är ju hela filen.
Jag kanske missförstod vad du ville göra, men jag tycker det låter som att du vill göra så... Om du laddar upp en bild med en input type="file" så får du ju filnamnet på originalfilen, och sedan kan du ju skicka med ErbjID med url:en om du vill.
tack för all hjälp, jag har löst det!!
joserMedlem sedan mars 2002634 inlägg
Hur var lösningen? Visa koden.