Nu blir jag galen. Fullständigt.
Detta har varit uppe i en tråd förut, där vi kom fram till en lösning, men det krånglar, så jag skulle vilja ha några spontana förslag på en ny lösning istället.
Jag har ett formulär som skickar ett antal variabler med $HTTP_POST_VARS. Nu vill jag att funktionen kollaVariabler() skall ta emot _ALLA_ $HTTP_POST_VARS och testa dem med htmlspecialchars().
Alltså, som en liten funktion för att filtrera det som elaka användare kan tänkas skicka. Jag skrev ner lite för att illustrera:
Om jag anger <html> och <body> i de båda rutorna så borde sidan echo'a ut & lt; html & gt; osv? Inte heller ' eller " konverteras...
Finns det någon som oooorkar ta sig tid att svara?
Ah! Du kan inte anropa de globala associativa arrayerna om du vill få dem konverterade. Du får göra en egen global array. Eftersom att du lägger in varje värde från forumuläret i den temporära variabeln på by value-sätt, så kommer inte orginalvärdena att ändras när variablen formateras.
Ett tips: Istället för att sätta en variabel till global, så att du kan använda samma variabel överallt, låt funktionen returnera en variabel/array istället. Mycket bättre. :)