webForumDet fria alternativet

PHP med ISAPI strular!!!

1 svar · 152 visningar · startad av Compusa

CompusaMedlem sedan jan. 20022 952 inlägg

Har följt oelbal installations-guide till punkt och pricka men den där ISAPI-modulen verkar vilja jävlas med mig.
Problemet jag har är välldans suspekt. Jag får i gång sidan och ser resultatet av min PHP kod.

Jag har ett ett formulär (default.php) och en annan fil som heter dbinsert, där jag lägger in mitt formvärden i databasen.

Jag fyller i formuläret klickar på skicka och allt går fin fint. Datan sparas i db och resultatet visas sedan i default.php Om jag sedan upprepar följande procedur strular allting!!! När jag klickar på submit knappen kommer jag aldrig till dbinsert.php IIS står bara och "tuggar", visar samma sida dvs. Om jag sedan klickar på uppdatera så ser jag att posten ändå lagts till!

Jag har samma problem med vanliga länkar, fungerar att klicka en gång, gör jag om proceduren uppstår samma problem!

Någon som kan hjälpa mig, please!

Bör tillägga att om jag kör med CGI (php.exe) istället för isapi så har jag inga som helst problem med detta.

------------------
Nytt nickname, tidigare "känd" under namnet iceM2

CompusaMedlem sedan jan. 20022 952 inlägg

Snälla, kan inte någon hjälpa mig???
vad jag har förstått så förlorar man mycket på att använda CGI-bibl (php.exe)... :(

------------------
Nytt nickname, tidigare "känd" under namnet iceM2

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb