ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg Hej!
jag är en nybörjare på PHP
och har byggt min första commuinty.
med en massa funktioner :)
nu tänkte jag att det skulle vara häftigt att medlemmar kan hämta sin pop3 email genom den oxå..
Kollade upp PHP manualen. .där stod inte så mycket om det.. bara en lista med funktioner.
Jag tänkte är det ngn som har några funktioner som jag kan använda mig av att hämta email?
alla hjälp skulle vara jätte bra :)
layout behövs inte.. det kan jag göra :) hihi
MVH
Zacay
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag har skrivit ihop en klass för hantering av e-post, kan lägga upp den på wF-script när jag får tid. Den kommer om nån timme skulle jag gissa på... Är hemma p.g.a. sjukdom, så jag har inte allt för mycket att göra. :l
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
2basMedlem sedan juni 2001181 inlägg Om du har PHP installerat med modulen IMAP, så finns en massa färdiga POP3/IMAP funktion
------------------
Gratis hemsideadress och email => http://www.has.it
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg Leden, men jag tror inte att den "tjänst" blir så poppis. Det kommer att vara få som vill lämna sitt login och lösen till sitt POP3-konto till din webbsida eftersom det innebär att du kan, när du vill, läsa deras epost. (Sure, Bill Gates kan läsa min mail hos hotmail, men det känns inte riktigt lika personligt...)
/nicclas
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Nu är min klass uppe under wF Script, närmare bestämt här.
Det här blev allmän diskussionstråd för scriptet, hoppas att det inte gör nånting Zacay! :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg SPiN, måste du inte köra imap_mime_header_decode() för att det skall fungera bra. Om jag inte skulle gjort det i min kod så blir tex avsändaren och "subject" fullt med ISO-???-tjafs.
/nicclas
[Redigerat av nicclas den 08 nov 2001]
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Hmm, när jag har använt klassen har den fungerat fint. Dock vet jag inte vad jag har kört på för system, har bara testat den på ett webbhotell.
Återkommer nog lite senare, med mer info :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg Nicclas> du kommer att tillslut få email konton ifrån mig.. meddlemsnamn@domän.com ;)
så jag skulle ändå kunna gå o göra det :)
sen är det olagligt att göra det :)
dem får stämma mig om det händer!!
SPIN> tack för allt.. .ska pröva den snart =)
ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg Hey SPIN,
Hur kan man ta hand om attachments?
Förresten: Jävligt ren kod! bra kodad!!!!
;)
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jadu nicclas, hos www.space2u.com funkar ivf. klassen utmärkt. Dock hittar jag ingenstans vad dom kör för system. Skulle gissa på NT/2000, eftersom att de har stöd för JSP, PHP, ASP, MySQL, Access... Vad var det för system som du hade problem med?
Zacay>
dem får stämma mig om det händer!!
Har du problem med att kontrollera dig ibland, eller? :e
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg
Hey SPIN,
Hur kan man ta hand om attachments?
Förresten: Jävligt ren kod! bra kodad!!!!
Min klass tar inte hand om attachments... Det var ingenting som var intressant för mig då jag skrev klassen.
Och det är klart att jag har ren kod, jag är väl ingen newbie ;) :e
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg Jadu nicclas, hos www.space2u.com funkar ivf.
Jag använder en stort svenskt webbhotell som kör Redhat Linux. De flesta mail blir det inga problem med.
Om du läser på PHP.net om imap_header så finns bla följande:
I've got a problem when facing some encoded subject or from header like:
=?big5?B?uXG4o7ZXpEg3MTEw?= or
=?iso-8859-1?Q?A7=EB=B2=BC=B6=7D=A9l=21?=
this problem only appears when the poster is using non-Misco$oft reader,and i lastly find the way to solve.
For the =?big5?B?, the encode method is base64, so you can usebase64_decode to decode it to the original one, you can use the followingto check and decode...
Men som sagt, anväde header_decode() för att unvika detta. Det borde vara lätt att stoppa in i din (annars fina) kod :)
/nicclas - www.nyhetsrubriker.com
ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg SPIN> hehe joo jag kan kontroller mig själv :)
förresten.. om du tänker bygga ut den med attachments sig till :)))
Själv ska jag försöka lista ut det tills dess :)
Jag kommer nog aldrig få så ren kod :)
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Okey, det kommer bli lite uppdateringar till nästa version alltså. Decodening och behandling av attachments. När det vet blir jag inte :l
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg SPiN> längtar reda :)
hoppas det blir snart det ;)
costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg
Klassen får användas på ej komersiella siter, så länge som de översta raderna med upphovsmannen (jag) står kvar.
Okej, så om jag plockar bort de översta raderna med upphovsmannen står kvar så får jag alltså använda det på komersiella siter?
------------------
Mvh Martin Persson
E-post: webforum@costodia.com
Costodia.com, martinpersson.com, Merinternet.com , Sveriges.com , Sigill.net , dress.nu , mittinternet.com aekonomi.com, arenbi.com
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Hmm, det var väl lite dåligt formulerat. Mitt namn ska stå kvar, ivf :e
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Man vinner inte silver, man förlorar guld --
peronetMedlem sedan sep. 200193 inlägg Funkar detta tillsammans med POP3 oxå?
------------------
.... Weii
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Ja, det ska det göra. Telia kör ju POP3-servers, och jag har hämtat e-post därifrån med klassen.