sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Jag kör PHP 5.2.3 på en SBS Win2003. PHP finns i katalogen C:\PHP och allting fungerar förutom att jag inte kan välja error reporting, jag har misstänkt att PHP inte läser in php.ini korrekt eller inte alls.
1. Vart skall php.ini ligga för att PHP skall läsa in rätt variabler, i c:\php\ eller i c:\windows\
2. Jag har köpt PDFLIB och placerat libpdf_php.dll i mappen c:\php\ext samt lagt in en rad i php.ini (extension=libpdf_php.dll), jag får dock ingen info om detta med kommandot phpinfo().
Vart kan man se eventuella fel som PHP uppstarten genererar?
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg För att kika på var php letar efter sin ini-fil kan du skapa en sida med
<?php phpinfo(); ?>
Bland det första den skriver ut hittar du sökvägen till php.ini
sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Okey, hittade nu:
Jag får fortfarande inte PDFLIB att funka, koden:
<?php
if (class_exists('PDFlib')) {
echo 'PDF Lib supported';
} else {
echo 'PDF Lib not supported';
}?>
Ger felet "PDF Lib not supported"
libpdf_php.dll ligger i katalogen C:\php\ext\
PHP.ini:
extension=libpdf_php.dll
extension_dir = "C://PHP/ext/"
Vad är fel? Hur ser jag om klassen inte laddas korrekt?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Har du startat om servern/laddat om php.ini efter att du har modifierat den?
sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Japp, jag har startat om, händer inget alls, samma sak..
Finns det några loggar över PHP eller IIS där man kan läsa varför den inte läser in klassen?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Det borde väl skapas något i loggboken.
Start -> Kör -> Skriv: eventvwr
sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Vad ska jag leta efter, ser inget skumt alls..inga errors...
sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Problemet löst, DLL-filen hade inte läsrättigheter av IUSR_....