Jag tycker att dem förklarar på ett bra sätt, men, är detta ett bra sätt att bygga en webbshop på? Går den att ha till nästan alla designer? DVS, är den lätt att "tweaka" för sin egen design?
Har ni även några andra nyttiga länkar om hur man bör tänka kring utveckling av en webbshop så är jag ytterst glad om ni kan dela med er av dem :-)
Visst, den fungerar nog bra som en webbshop. Det är ju en lösning på shopping cart problemet. Nått som jag inte kunde hitta något om eller inte finns fokus på - är vad som händer efter en beställning från kund, alltså en "checkout". Det är ju kritiskt att webbshoppen stödjer företagets administrativa struktur och aktiviteter för att systemet ska bli effektivt.
En annan sak är ju hur "i lager" funktion fungerar (om företaget använder sig av ett eget lager).. etc. etc.
Valet av shoppingcart och betalningstjänst beror på vad som ska säljas, hur många artiklar som finns till salu, om det är fysiska varor eller annat, hur många olika avdelningar som krävs, var kunderna finns (Sverige bara? Norden? Hela världen?) osv.
Min egen (ganska begränsade. Har bara gjort 6-7 webbutiker) erfarenhet är att det faktiskt lönar sig i längden att låta göra en skräddarsydd cart för varje behov. I början kämpade jag med osCommerce och andra, och höll på att bli galen. Sen började jag samarbeta med folk som kunde php/MySQL istället. Jag gjorde html/css och dom fixade funktioner och "backend". Man slapp kompromissa, och resultaten vart bra.
Så jag rekommenderar alltså att du letar rätt på nån som kan hjälpa dig med funktionerna och tekniken bakom, och gör html själv.
Vad jag förstod så hamnade alla lagda odrar i en lista på webbsidan som admin kan se, dvs, den som äger butiken.
Så det ska nog inte vara några problem...
Jag skall testa hur detta funkar, om det inte år så får jag skaffa någon PHP snubbe.
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e