Tja!
Jag vänster klickar på Wamp symbolen längst ner åt höger. Klickar på localhost och sen ..... webbsidan kan ej visas :( Jag om installera efter flera försök och samma sak ..... webbsidan kan ej visas. Ser också att alla gånger så står det ieframe och dnerror nere i vänster hörnet där ofta en adress dyker upp när en webbsida laddas eller när man håller musen framför en länk. Nån som känner till detta fel?
Wamp funkar inte
17 svar · 939 visningar · startad av Crozz
Har inte stött på ditt problem, men är alla servicar igång?
Vänsterklicka och välj restart all services.
Har det fungerat tidigare eller är det en nyinstallation?
Vet du om du har IIS installerat eller något annats om kan ha lagt beslag på port 80 eller vilken du nu använder för webbservern.
Har testat restart fler gånger:/
Det har funkat i flera månader från jag installera till en månad bakåt då det sluta funka. Konstigt att det bara krascha. Ingen verkar ju haft det:/
Du kan ju ev. testa med:
1. Avinstallera helt.
2. Sök efter "php.ini" och ta bort (eller döp om) dessa om någon/några finns.
3. Nyinstallera WAMP.
Ett långskott...
Kan det vara din LMHOST-fil (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts) som tappat adressen (127.0.0.1 localhost)? Redigera med Anteckningar i så fall.
Eller kanske är Näverksinställningar/Egenskaper för TCP-IP/Avancerat/WINS - Använd LMHOST-filen avmarkerat?
Inte så att du har installerat Skype också? Tycker jag känner igen problemet. Om det är så, så bytte jag port för Skype och sedan fungerade det. Men det kanske inte alls är det...
Har haft skype i ett år och det har aldrig krångligt. Sen bara för 2 månader sen så kände inte WAMP för att fungera :/ Har ominstallerat men samma sak :( Ska göra det ni sagt :P Tack :)
Här är C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts)
http://i218.photobucket.com/albums/cc175/Crozz17/127001-Localhost.jpg
Hosts är helt ok.
Men hur kollar jag skype? Men varför skulle skype efter ett par månader blocka porten för WAMP?
Jag vet inte, men det sker ju uppdateringar hela tiden och för mig fungerade det med att ändra porten för Skype till 443. Du kan ju testa, för Skypes del går det lika bra att använda 443 som 80. Eller har du installerat något annat program som använder port 80?
Men sanningen är ju också den att jag inte kommer ihåg om det var exakt det felet som WAMP visade,så det är bara en chansning.
skulle ju skriva hur du kollar Skype
verktyg->inställningar->anslutning och ändra till 443
Jag ominstallerar skype. Kanske kan funka :l
Har upptäckt en sak :D
Jag avinstallera skype och Wamp. Jag installera wamp på vanliga wamp mappen med det funka inte. Webbsidan kan ej visas. Så jag installera igen och du gjorde jag en som mapp som fick heta wamp5. Då funka allt igen så det var nog fel på wamp mappen med alla inställningar. Nu måste jag kopiera över databaser sen är allt som vanligti mitt Wamp igen:P
Tack alla :D
Då kan du väl acceptera fiddlers lösning som svaret på din fråga?
fiddler skrev:
Du kan ju ev. testa med:
1. Avinstallera helt.
2. Sök efter "php.ini" och ta bort (eller döp om) dessa om någon/några finns.
3. Nyinstallera WAMP.Ett långskott...
Done :D