webForumDet fria alternativet

Hjälp..

4 svar · 181 visningar · startad av Holgersson

HolgerssonMedlem sedan okt. 2001509 inlägg

Jag har hållit på med ASP i nåt år nu, men jag har inte lärt mig det speciellt bra. Jag har nu funderingar på att lära mig PHP "fullt ut" om man säger så.. Bl a för att det är lättare att hitta webhotell och framför allt billigare hotell som stöder PHP än billiga ASP-servrar. ASP tycker jag är relativt lätt att förstå, men jag vet inte riktigt hur PHP "ser ut". Finns det några svenska guider man kan titta lite på, innan man knallar iväg och köper böcker? Jag fortsätter förmodligen lite med ASP också, men jag vill lära mig PHP "helt" först. Är PHP enkelt att lära sig? Hur lång tid bör det ta innan man kan PHP om man går in för det rejält? Sedan till min sista fråga: Hur kör man PHP på datorn hemma? Tidigare hade jag PWS till ASP, men nu har jag formaterat och inte orkat installera PWS igen.. ;) Behöver man det (PWS) för att kunna köra PHP också? Tacksam för lite vägledning.. :)

------------------
Goodbye baby bye bye

[Redigerat av Holgersson den 03 jan 2002]

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

En liten länk: http://www.phpportalen.net/information/skola.php

------------------
You don’t just stumble into the future.
You create your own future.

Nä, php verkar vara för svårt. Jag försöker koncentrera mig på ASP istället så länge.. ;)

------------------
Goodbye baby bye bye

Nu funderar jag på php igen. ;) Hur svårt är det egentligen att lära sig? Hur kraftfullt är PHP jämfört mot ASP?

------------------
Goodbye baby bye bye

Ok, ni kan stänga denna tråden..
Jag läser i den där andra tråden jag hittade nu istället.. :r

------------------
Goodbye baby bye bye

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)