NilsonMedlem sedan aug. 2000168 inlägg På många webb-hotell finns en gräns för hur mycket bandbredd man får ta upp per månad. Exempelvis 2GB/mån. Finns det någon klipsk själ här som vet hur länge det räcker?
Någon som har statistik på vad ni tar upp med era egna sidor per månad kanske?
------------------
.digitaldreamer
..addicted
...totally wasted
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Ska du bara ladda upp vanliga PHP-filer, eller textfiler räcker 2GB långt. Om du däremot sitter med stora filer som ska upp och ner ett par gånger i månaden är det ju en annan sak.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
NilsonMedlem sedan aug. 2000168 inlägg det känns jobbigt att begränsa sig för saker som detta tycker jag. Okej är det att ha en konto med begränsat med utrymme. Men att ha begränsad access i form av nedladdningar tycker jag är fräckt. Vem kom på den här dåliga trenden? x(
------------------
.digitaldreamer
..addicted
...totally wasted
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Det är rätt logiskt ändå, de vill inte ha en massa FTP's som är öppna för leechers, och inte heller där all deras bandbredd tas upp av upp- och nertankare istället för att komma åt websidorna.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
NilsonMedlem sedan aug. 2000168 inlägg men om man säger att man har en sida på sammanlagt 10MB. Och att alla som besöker sidan laddar ner 5MB. Och att man har 500 besökare per månad. För se.. hmm.. 2,5GB
Det är ändå lite jobbigt om man kommer i det läget om ett halvår. Även om det var mycket antaganden och illa tilltagna siffror här nu så ger det ju en vink om att rävsaxen finns där. Inte kul att sidan stängs av sista veckan i varje månad.
------------------
.digitaldreamer
..addicted
...totally wasted
Du har ju alltid möjligheten att köpa till mer bandbredd om sidan skulle växa sig större än vad som är standard. Hos oss till exempel är priset 50 kronor (inkl moms) per extra GB du vill ha vilket, om du gör en jämförelse, står sig bra i konkurrensen med andra svenska webbhotell.
//Patrik
------------------
Patrik Lindgren
Alxnet.se - gratis webbverktyg
Alxhost - Webbhotell
PudolfMedlem sedan juli 2000221 inlägg En fråga bara :)
Ca hur många besökare kan man ha för 1gb/månad om man bara har vanliga php-sidor, inge filer/program som man laddar ned från sidor etc. Varje sida ligger väl på kanske 50kb högst?
Eller man kanske inte kan räkna så?:q
Tack!
[Redigerat av Pudolf den 02 jan 2002]
NilsonMedlem sedan aug. 2000168 inlägg Jo. Men var burken står i världen spelar mindre roll för mig. USA, England eller Sverige. Whatever.
Ditt hotell, alxhost, verkar iofs ok men det är mycket i paketen som jag inte behöver. Och även om du har bra priser så är 1000kr lite mycket för mig.
------------------
.digitaldreamer
..addicted
...totally wasted
mikaeledMedlem sedan dec. 2000157 inlägg AlxHost.com är inte bra. De lurade mig på flera tusen. Var mycket försiktiga med de, eller rättare sagt; välj ett annat.
NilsonMedlem sedan aug. 2000168 inlägg Berätta! Hur lurade de dig. Lite jobbigt med folk som bara säger sådär utan att berätta. :e
------------------
.digitaldreamer
..addicted
...totally wasted
Mikael Edström,
Nu blir jag, ursäkta uttrycket, jävligt förbannad på dig! Det är en sak att du inte kan uppföra dig när man försöker konversera över ICQ men att du går ut och förtalar oss utan belägg är helt oförlåtligt!
Mikael har varit testkund hos oss men valde av någon anledning att inte fortsätta vara det varför vi sa upp hans konto. Självklart utan att debitera honom en enda krona - i enlighet med vår policy.
Så nu Mikael är du snäll att dementera uppgifterna eller berätta för alla, även mig, på vilket sätt vi lurat dig.
Med vänlig hälsning,
Patrik Lindgren
------------------
Patrik Lindgren
Alxnet.se - gratis webbverktyg
Alxhost - Webbhotell
NervMedlem sedan jan. 20021 inlägg mikaeled:
Du är medveten om att om det du säger inte stämmer är det förtal, vilket är olagligt.
Utdrag ur lagboken:
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
mikaeled, sånt där skit tolereras inte i PHP-forumet. Såvitt jag kan minnas så har du väl under en längre tid haft någon slags konkurrerande tjänst till Alxnet och jag antar att det är det som får dig att fara med osanning. Är så fallet så är du rent ut sagt sorglig och vid fortsatt användande av detta forum för skitkastning på en konkurrent så kommer dina inlägg att redigeras bort.
Tillämplig regel:
§1
Du accepterar genom att använda detta forum, att följa dessa förhållningsregler och att inte posta inlägg på webForum som innehåller hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse.
Vi på webForum måste följa Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor
Åtgärd: Ovan nämnda kommer att redigeras helt eller delvis.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
[Redigerat av sgtpepper den 03 jan 2002]
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg mikaeleds förfarande i denna tråd tolereras inte! Det är både lagvidrigt och regelvidrigt, och tråden stängs därför.
Frågor och synpunkter kring detta beslut tas emot på forumledare@webforum.nu
mvh
emission
PS. Diskussionen kring webbhotell får gärna fortsätta, men inte i denna tråd. DS