webForumDet fria alternativet

PHP-litteratur?

3 svar · 183 visningar · startad av agentflynt

agentflyntMedlem sedan dec. 200111 inlägg

Nu när en bunt helger står för dörren hade jag tänkt ägna lite tid åt att lära mig grunderna i php. Bortsett från den information som finns på internet finns det någon här som kan rekommendera någon bra nybörjarlitteratur på svenska? Någon php-bibel kanske?

En andra fråga: vad är den stora fördelen med php visavi asp? Jag har av ett par bekanta blivit uppmanad att skippa asp och satsa på php istället. Tyvärr har ingen av dem på ett tillfredsställande sätt lyckats motivera VARFÖR, så jag skulle uppskatta lite synpunkter från er som har lust att upplysa mig!

Tack på förhand.

/flynt

VikingMedlem sedan maj 2000977 inlägg

Själv lärde jag mig PHP främst genom PHPPortalens PHP-skola!

------------------
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
Martin Lindhe

ChavezMedlem sedan maj 20001 297 inlägg

Förutom den mycket mycket fina webbplatsen PHPPortalen (hehehe) så tycker jag att boken Professional PHP Programming är en bra bok! Den går igenom allt - och går ganska djupt. Har man bara lite erfarenhet innan man ger sig på den så klarar man och lära sig grunderna med den med. Fördelen är att man inte "växer ur" den lika fort som andra böcker.

------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

Första PHP portalen på svenska!!

VikingMedlem sedan maj 2000977 inlägg

Smygreklam!!! :e §e ;) :p

------------------
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
Martin Lindhe

Genererad på 368 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb