Jag har försökt att få igång PHP 5.2.3 på IIS 5.1 (Win XP Corp) men det vill sig inte. Jag körde en "installer" och det kom inte fram några tecken på krångel. Sen när jag försökte att köra en phpinfo-fil så hände inget, sidan var blank och jag kunde inte heller se någon källkod. Jag hade lagt till php5isapi.dll att köras vid filtillägget .php.
När inte det fungerade så testade jag att köra php.exe istället för dll-filen men då fick jag det här meddelandet:
CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'F:\Web\PHP\ext\php_exif.dll' - Det går inte att hitta den angivna modulen.
in Unknown on line 0
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'F:\Web\PHP\ext\php_oci8.dll' - Det går inte att hitta den angivna modulen.
in Unknown on line 0
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'F:\Web\PHP\ext\php_pdo_oci.dll' - Det går inte att hitta den angivna modulen.
in Unknown on line 0
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'F:\Web\PHP\ext\php_pdo_oci8.dll' - Det går inte att hitta den angivna modulen.
in Unknown on line 0
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'F:\Web\PHP\ext\php_pdo_sqlite_external.dll' - Det går inte att hitta den angivna modulen.
in Unknown on line 0
PHP Warn
Jag har satt fullständiga rättigheter på alla användare förutom "SKAPARE ÄGARE" för Windows vägrar att spara dom rättigheterna av nån anledning..
php.ini (med doc_root rätt inställd) ligger i Windows-mappen och php5isapi.dll och php5ts.dll ligger i System32.
Någon som vet vad som kan vara galet? :)