hade tänkt att använda mattis (finns i wF script) formulär. Men jag vill lägga till lite saker i formuläret.
Så här är det:
På en sida med mailadresser så ska man kunna klicka på en länk för respektive mailadress och sedan komma till formuläret, jag vill alltså använda samma formulär till flera emailadresser. Hur gör jag då?
Jag skulle visserligen kunna göra flera olika formulär, men det tyckar jag bara blir dåligt.
Sen vill jag i formuläret visa emailadressen som formuläret blir skickat till, helst i en textruta som är "skrivblockad", hur göra då?
LavveMedlem sedan nov. 200121 inlägg Skicka med adresses i headern. T.ex. <a href="mailForm.php?mail=min@email.se">min@email.se</a> där du sedan i mailForm.php skriver in taggen <inpu type="text" disabled value="<?=$mail?>"> eller nåt liknande...
Hoppas att jag förstog dig rätt.
/Lavve
------------------
ID1: PIII 600, 128, 14GB, 17", Win98SE
ID2: PII 400, 192, 12GB, 17", CDRW, Win98SE/Win2KPro
ID3: PI 166, 128, 3GB, 15", Win98SE
Det var nog så jag menade, ska testa snart om det funkade.
Förrut fipplade jag en del med javascript och jag tror man kunde gör aen liknande grej där oxå.
Tack för hjälpen iaf Lavve
Ovanstående svar och fråga har jaf fått lite ordning på men jag får ett error.
Vad ska jag plocka bort i denna kod? Jag menar, raden med "DIN@ADRESSHÄR.COM" ska väl tas bort, men är det nåt mer. Sen när formuläret skickat så vill jag att man ska bli skickat till en vis sida, hur skriver jag då?
<?php
if ($namn == "")
echo "Gav inte dina föräldrar dig något namn? ";
elseif ($mail == "")
echo "En egen epostadress krävs";
elseif ($meddelande == "")
echo "oj...du glömde skriva ett meddelande";
else
{
echo("Ditt mail har skickats, nu kan du ta och
besöka <a href='http://www.mk.st'>mk.st</a>");
mail("DIN@ADRESSHÄR.COM", "Meddelande från
formulär", "$meddelande", "From: $namn
<$mail>");
}
?>
Jo förresten, har tänkt att önska mig en bok om PHP i julklapp, finns det nån bok som rekommenderas?
[Redigerat av nulleman den 27 nov 2001]