ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg Nu är det så att jag har byggt färdigt en community för studenter.
Sen kom jag o tänka på säkerthet...
Där har jag flera frågetecken i huvet :)
Jag vet att man kan börja med att kryptera lösenord.
Men efter det då?
vad ska man göra då?
Jag menar då man loggar in, och då värden flyttas runt i sidan fram o tillbaka.
Jag använder mig utav sessions och litegrann cookies.
Finns det ngn guide för hru man kan säkra sin site? Eller är ngn villig o hjälpa till mig i den punkten och ge mig råd :)
Kanske peka på olika källor jag kan lära mig ifrån!
Tack på förhand!
Zacay
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Inte på långa väger en komplett guide över säkerhet i PHP, men ett par tips som kan vara användbara finns där nog!
http://www.phpportalen.net/information/artikel.php?id=16
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Första PHP portalen på svenska!!
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Ah, den har ju jag skrivit! :D
Chavez, har du den som .doc[ument] som du vill skicka tillbax till mig? Jag har tappat bort just den verkar det som... Hade t.o.m. glömt att jag skrivit den. :l
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg Tjena igen :)
Allt som fanns i den artikeln har jag redan använt mig utav..
Hmmmm Finns det ngt mer?
Tack igen
Zacay
ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg jasså.. så min kod är så säker den kan bli alltså!?
hmmm :)))
JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg http://www.php.net/manual/en/function.crypt.php
Obs, när du väl krypterat så kan du ej avkryptera i första taget ;)
------------------
"Jag är inte lat, jag bara lever livet lite saktare..."
ZacayMedlem sedan juli 200164 inlägg En fråga till, om jag gjorde en sida där folk kan handla med visakort och etc.
Hur sköter jag säkerheten där?
Vad gör hotmail mer än det jag har gjort när det gäller deras inloggnings säkerhet?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Om du ska använda dig av så pass hög säkerhet bör du ta en titt på SSL, där webservern sköter säkerheten och inte dina dokument.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --