stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg ..eller nått?
Jag har installerat PHP, apache och mysql på datorn, fått allt att fungera men jag skulle även vilja att det fungerar med att skicka mail.
jag laddade hem PostCast, men när jag installerade så var det en fil som inte ville.. ja den ville inte installeras. Jag provade att fortsätta installationen, starta alltihop och provade skicka ett mail, gick inte.
Prova att reparera PostCast, samma fel.
Så nu är ju frågan, är det Windows XP Home som är ett sällsynt lodigt OS eller ska det funka? Finns det några andra alternativ (PostCast verkar ju inte vara ett alternativ), sendmail?
Jag har ändrat i ini filen också men jag vet inte om det är rätt skrivet, men en sak i taget.
mvh jon stattin
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Har du testat att skicka med mail() funktionen?
Alltså utan att installera någon mailserver.
Och att ha rätt värden i php.ini är ju viktigt om du ska få det att fungera.
stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg Jo jag har provat det men då hade jag nog inte ändrat i php.ini filen.
Så här ser det ut i den:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25
; For Win32 only.
sendmail_from = stattin@domain.com
Antar att jag inte behöver unix delen med?
Nä nu går åskan, måste bryta.
mvh stattin
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Om din ISP tillåter script att skicka mail så kan du ändra till deras SMTP istället för localhost
stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg Jajamen det gjorde susen, ändrade SMTP och starta om datorn sen funka det kanon, tack för all hjälp :bire
red\ kom på att jag kan ju posta lösningen också om någon mer med telia har samma problem:
filen: php.ini
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail1.telia.com
smtp_port = 25
mvh jon stattin