Hej!
Jag försöker använda mig av Get funktionen för att hämta in ett ID, vilket jag använt mig av förr, men jag lyckas inte få rätt på det. har stirrat på det hur länge som helst nu och hittar inget fel. Förmodligen är det något enkelt jag missat.
Koden ser ut såhär:
$OmrostID = $_GET['Omrost'];
$AltNr = $_GET['AltNr'];
$AlternativNr = $AltNr +1;
$Alternativ = $_POST['Alternativ'];
$query = "INSERT INTO rostalternativ (AlternativNr, Alternativ ,Omrostning )";
$query = $query . " VALUES ($AlternativNr, '$Alternativ', $OmrostID)";
och här är adressen den ska hämta från:
ny_omrostning_steg02.php?Omrost=13&AltNr=0
Mitt problem är att den ej lyckas hämta värdet via GET och variabeln $OmrostID inte får något värde när jag försöker skicka till databasen.
Tack på förhand!
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Lägg in dessa rader efter att du kört mysql_query($query);
echo($query);
echo(mysql_error());
Tack men mitt problem ligger inte i sql:en. Jag kanske var otydlig. Även om jag bara kör en echo($OmrostID); så får jag inget värde.
Jag misslyckas alltså med min $OmrostID = $_GET['Omrost']; vilket jag inte riktigt förstår varför då jag har jämfört det med liknande saker jag gjort tidigare och hittar ingen större skillnad.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Att det inte är adressen ny_omrostning_steg02.php?Omrost=13&AltNr=0 du har gått in på.
Okej? Var ligger felet då? Jag körde den där var_dump($_GET); i en annan fil där jag använder mig av GET och fick ett annat resultat som jag tolkade som att jag var inne på samma adress. Så varför hamnar jag på fel adress denna gången?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Hur går du till adressen?
header("Location: ny_omrostning_steg02.php?Omrost=".$OmrostID."&AltNr=".$AltNr);
exit();